دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 شهريور 1399 - 00:05
آشوبی در گفتگو با آنا:

استقلال هدیه الوحده را پس نزند/ پرسپولیس صعود را به اما و اگر نکشاند

پیشکسوت سرخابی گفت: پرسپولیس نباید صعودش را به اما و اگر بکشاند و استقلال هم هدیه‌ای را که الوحده داده پس نزند.
کد خبر : 514371
Eha6loCWsAIUBNz.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی برای تمامی تیم‌های راه‌یافته به مرحله گروهی از سر گرفته خواهد شد که تیم‌های پرسپولیس، سپاهان، استقلال و شهر خودرو نمایندگان کشورمان در این مسابقات هستند. این تیم‌ها با شرایط متفاوتی به مصاف حریفان خواهند رفت و در میان آن‌ها سپاهان بیش از سایرین توانسته امتیاز جذب کند.


فرزاد آشوبی در خصوص دیدارهای پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا به خبرنگار ورزشی آنا، اظهار کرد: پرسپولیس با دو بازی که انجام داده و تک امتیازی کسب کرده به مصاف التعاون عربستان می‌رود. تیمی که ۶ امتیاز از دو بازی نخست خود به دست آورده است. قطعاً دو دیداری که سرخ‌پوشان ایران مقابل التعاون دارند، نقش تعیین‌کننده‌ای در سرنوشت این تیم خواهد داشت.


وی ادامه داد: شاگردان یحیی گل‌محمدی اگر بتوانند در مقابل نماینده عربستانی دست پر از زمین خارج شوند و از دو بازی پیش رو حداکثر امتیاز را کسب کنند، امیدشان برای صعود به مرحله بعد به‌شدت افزایش خواهد یافت؛ اما اگر نتایج به گونه‌ای رقم بخورد که به سود پرسپولیس نباشد، قطعاً صعود به مرحله بعد به اما و اگر کشیده می‌شود. امیدوارم قهرمان چهار فصل اخیر فوتبال ایران بتواند مجوز صعود به مرحله حذفی را به دست آورد.


پیشکسوت سرخابی در مورد وضعیت استقلال خاطرنشان کرد: با توجه به کنار رفتن الوحده امارات احتمال موفقیت استقلال افزایش یافته است. الشرطه عراق تیم خوبی نشان نداده و کیفیت استقلال مناسب‌تر است. البته دو دیداری که الشرطه با الاهلی عربستان دارد در سرنوشت صعود آبی‌پوشان به شدت اهمیت دارد.


وی افزود: به نظرم شاگردان مجید نامجومطلق باید منتظر بمانند تا نتایج دو دیدار الشرطه و الاهلی مشخص شود. در آن زمان است که استقلال برای صعود به مرحله حذفی بهتر می‌تواند شرایط را ارزیابی کند. فراموش نکنیم انصراف الوحده هدیه بزرگی بود که به تیم استقلال داده شد و امیدوارم پس زده نشود. نماینده ایران باید بتواند نهایت استفاده را از این فرصت ببرد.


آشوبی درباره شرایط سپاهان برای صعود به مرحله حذفی تأکید کرد: شرایط سپاهان به پرسپولیس بسیار نزدیک است. دو دیدار مهم با یکی دیگر از نمایندگان عربستان پیش‌رو دارد. زردپوشان ایران باید در مصاف با النصر به یک پیروزی و یک تساوی دست یابند تا بتوانند بالاتر از این تیم در جدول قرار بگیرند و در دو بازی آخر خود مقابل العین امارات و السد قطر با کسب امتیازات مناسب به مرحله بعدی صعود کنند.


وی در خصوص بازی‌های شهر خودرو در مصاف با حریفان آسیایی گفت: سخت‌ترین شرایط را در میان نمایندگان ایران شهر خودرو دارد. این تیم با توجه به حضور نمایندگان قدرتمندی چون الهلال عربستان و پاختاکور ازبکستان تنها شانسی که دارد، این است که در ۴ دیدار باقیمانده به دنبال کسب تجربه بیشتر باشد. شاگردان سید مهدی رحمتی حتی اگر هر چهار بازی بعدی خود را با پیروزی پشت سر بگذارند، حداکثر ۱۲ امتیاز می‌گیرند؛ ولی این امتیازات می‌تواند تضمین‌کننده سود این تیم نباشد. البته نمایشی که از شهر خودرو دیده‌ایم، بیانگر پیروزی این تیم در چهار بازی بعدی‌اش نیست.


آشوبی خاطرنشان کرد: به نظرم تنها حُسنی که تعطیلی بیش از 6 ماهه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برای نمایندگان کشورمان داشته تعطیلی لیگ‌های عربی بوده تا در سطح بهتری باشند. تیم‌های ایرانی در رقابت‌های لیگ و جام حذفی بازی‌های بیشتری از رقبایشان انجام دادند و برای همین آمادگی نسبتاً بیشتری برای حضور در لیگ قهرمانان دارند.


انتهای پیام/4048/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته