دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آذر 1394 - 10:37

چاک هیگل: پافشاری بر کناره‌گیری «بشار اسد» باعث شد دوست و دشمن را تشخیص ندهیم

وزیر دفاع سابق آمریکا درباره پافشاری بر کناره‌گیری رئیس‌جمهوری سوریه از قدرت به‌جای تمرکز بر مبارزه با داعش هشدار داد.
کد خبر : 51432

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «چاک هیگل» وزیر دفاع سابق آمریکا در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان» گفت: داعش همچون تهدید بزرگی برای کشور ما و برای جهان است.


رئیس سابق پنتاگون همچنین با انتقاد ضمنی از مواضع دولت «اوباما» در قبال بحران سوریه و گروه داعش تاکید کرد: من همیشه گفته‌ام که ما باید در کنار اهداف نظامی‌ خود، اهداف سیاسی‌ را روشن و واضح کنیم.


«هیگل» در پاسخ به سوالی درباره رئیس‌جمهوری سوریه گفت: «اسد» فرد خیلی بدی است اما این کاملا روشن است که گروه داعش خطر بسیار بزرگتری است.


وزیر دفاع سابق آمریکا درباره لزوم مقابله با داعش و ایجاد زمینه‌های آن گفت: باید ثبات ایجاد کنیم. ما می‌توانیم افراد (نیروهای داعش) را بکشیم، حملات هوایی انجام دهیم و جنگ‌‎های نیابتی ایجاد کنیم اما باید روسیه و ایران هم بخشی از این فرایند (مقابله با داعش) باشند.


سناتور پیشین دموکرات آمریکایی با تاکید بر لزوم ایجاد منفعت مشترک با ایران و روسیه در قبال مقابله با داعش گفت: ما نمی‌توانیم اسیر و در بند تفاوت‌های بلندمدت‌مان با ایران درباره سوریه باشیم. باید برای ایجاد ثبات،‌ همه کشورهای خاورمیانه بخشی از مقابله با داعش باشند.


وزیر سابق آمریکا تاکید کرد: ایالات متحده باید از اختلافات پا را فراتر بگذارد و همچون روسیه و ایران بر مبارزه با داعش و منافع مشترک تمرکز کند. اختلافات باعث شده است تا در تشخیص اینکه کدام کشور هم‌پیمان و کدام کشور دشمن ماست، دچار تردید شویم.





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته