دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 شهريور 1399 - 08:15
علیپور در گفتگو با آنا:

تسهیلات مسکن افزایش می‌یابد/ اعتبار دولت برای مستأجران کفایت نمی‌کند

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه مقدار اعتبار در نظر گرفته شده در طرح جدید دولت برای مستأجران کم است، گفت: مجلس به دنبال افزایش سقف تسهیلات مسکن در بودجه سال آینده است.
کد خبر : 514274
58489_948.jpg

کمال علیپورخنکداری در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به طرح دولت برای ساماندهی بازار مسکن، گفت: ارائه وام 50 میلیون تومانی در بحث اجاره‌بها با انتقادات بسیاری همراه بود و در نتیجه، تغییراتی بر روی آن اعمال شد که این موضوع، طرح خوبی از حیث ایجاد توان مالی برای اقشار ضعیف جامعه بود.


وی با تأکید بر اینکه کمک مالی به مستأجران می‌تواند در رفع مشکل مسکن قشر عظیمی از جامعه کمک کند، افزود: ایراد طرح قبلی در حوزه ارائه تسهیلات به مستاجران این بود که بانک‌ها علاوه بر دریافت سود، اصل وام را نیز بعد از چند سال مطالبه می‌کنند.


نماینده مردم سوادکوه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در طرح جدید دولت برای کمک به مستاجران ارائه وام با در نظر گرفتن اولویت‌هایی صورت می‌گیرد، افزود: کسانی که تاکنون از امکانات دولتی برای خرید یا اجاره مسکن استفاده نکرده‌اند در اولویت ارایه این نوع وام‌ها قرار دارند.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه مقدار اعتبار در نظر گرفته شده در طرح جدید دولت برای مستاجران کم است، اضافه کرد: کم بودن منابع در این بخش به طور حتم مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد، از این رو لازم است تدبیری در این باره از سوی دولت اندیشیده شود.


وی با بیان اینکه کمیسیون عمران مجلس به دنبال تأمین مالی بیشتر در بخش مسکن و رفع مشکلات آن است، ادامه داد: باید توجه به این بخش بیش از پیش شود تا جلوی نرخ‌های افسارگسیخته و ناتوانی مردم در خرید خانه گرفته شود.


علیپور خنکداری با تأکید بر اینکه مجلس به دنبال طرح‌های منسجمی در حوزه مسکن است، گفت: در بخش نوسازی، بهسازی، اجاره و همچنین تامین و ساخت مسکن طرح‌های متعددی پیگیری می‌شوند.


نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مجلس به دنبال افزایش سقف تسهیلات مسکن نیز هست که این موضوع را در بودجه سال آینده عملیاتی خواهد کرد.


انتهای پیام/4151/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته