دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ادعاهای بی‌سابقه دانشور درباره انتخابات اتاق بازرگانی

یک عضو اتاق بازرگانی تهران با طرح ادعای تقلب در انتخابات کانون زنان بازرگان، از احتمال تکرار چنین تخلفاتی در انتخابات اتاق بازرگانی تهران ابراز نگرانی کرد.
کد خبر : 5142

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، فاطمه دانشور در جمع خبرنگاران با نشان دادن اسنادی که از تحویل گرفتن کارت زنان بازرگان به همراه برگه رای سفید در انتخابات کانون زنان بازرگان حکایت داشت، گفت: شهادت کتبی شرکت‌کنندگان در این انتخابات حاکی از آن است که برگزار کنندگان آن برگه رای سفید در انتخابات را گرفته و نام افراد مورد نظر خود را در آن نوشته‌اند.


او ادامه داد: اتاق تهران برای ناظران بیرونی کارکردهای زیادی دارد، اما واقعیت است که فقط هیات رئیسه اتاق توانایی انجام اقدمات مورد نظرشان را دارند و اعضای اتاق عملا کارکردی ندارند.


دانشور با اشاره به اقداماتی که می‌گوید برای انجام آن‌ها در اتاق تهران تلاش‌های زیادی کرده‌ است، گفت: با این حال من حتی از گرفتن یک سالن برای برگزاری یک گردهمایی ساده در اتاق تهران عاجز ماندم و در ‌‌نهایت نتوانستم اقداماتی که مد نظرم بود را انجام دهم.


او با اشاره به تجربه حضورش در شورای شهر تهران گفت: در شورا همه اعضا بر اساس قانون قابلیت اظهار نظر و طرح مسائل مرتبط با حوزه کاری خود را دارند، اما در اتاق تهران به دلایل متعدد‌ گاه به افراد حتی اجازه حرف زدن هم داده نمی‌شود.


وی با بیان اینکه در اتاق بازرگانی تهران فقط هیات رئیسه کارایی دارد، افزود: کسانی که در انتخابات شرکت می‌کنند اگر بتوانند عضو هیات رئیسه بشوند به نتیجه مطلوب می‌رسند و در غیر این صورت هیچ کارایی خاصی ندارند.


دانشور همچنین به تجربه انتخابات‌های قبلی اتاق بازرگانی اشاره کرد و گفت: همه می‌دانند کاندیداهایی که در روز انتخابات از صبح تا پایان زمان رای‌گیری در محل انتخابات حضور دارند آرای بیشتری کسب می‌کنند، بنابراین سوال من این است که هیات نظارت بر انتخابات چه تدبیری اندیشیده است که اولا چنین روندی در سال جاری هم تکرار نشود و ثانیا کسانی که در انتخابات شرکت می‌کنند هویت جعلی نداشته باشند.


او با طرح این ادعا که نبود یک منشور اخلاقی در اتاق بازرگانی کاملا مشهود است و بی‌اخلاقی در اتاق نمود عینی دارد، افزود: متاسفانه آیین‌نامه‌های ناظر بر عملکرد اتاق ناقص و پر از اشکال است و به نظر نمی‌رسد با آیین‌نامه‌های موجود بتوان اقدام خاصی در اتاق انجام داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب