دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آذر 1394 - 09:19

مدودوف: آمریکا مسئول قدرت‌یافتن داعش در منطقه است

نخست‌وزیر روسیه روز گذشته (یکشنبه) گفت مسئولیت قدرت یافتن گروه داعش برعهده ایالات متحده آمریکاست که به‌جای مقابله با تروریسم جنگ با رئیس‌جمهوری سوریه را آغاز کرد.
کد خبر : 51393

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک»، «دمیتری مدودوف» نخست‌وزیر روسیه گفت: تجربه 11 سپتامبر نشان می‌دهد که آمریکا ناچار است بدون اینکه هم‌پیمانان خود را به دو دسته «دور و نزدیک» تقسیم کند، تلاش‌های خود را بر جنگ با تروریسم متمرکز کند.


«مدودوف» در واکنش به اظهارات «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا درباره نقش‌داشتن روسیه در بحران سوریه خاطرنشان کرد: قدرت‌ یافتن گروه داعش به دلیل سیاست‌های غیرمسئولانه آمریکا میسر شده است و این کشور به‌ جای اینکه تمرکز خود را بر تلاش برای مبارزه با تروریسم بگذارد، هم‌پیمانان خود را برای جنگ با «بشار اسد» رئیس‌جمهوری قانونی سوریه فراخوانده است.


وی افزود: پیشتر آمریکا چراغ سبز تقویت «القاعده» را نشان داده بود، موضوعی که فاجعه 11 سپتامبر را به‌بار آورد. اینها درس‌هایی است که بر ایدئولوژی جنگ با تروریسم به‌وسیله همکاری جهانی تاکید می‌کند و در این میان «هم‌پیمان دور و نزدیک» معنا ندارد.


رئیس‌جمهوری آمریکا پیشتر گفته بود که روسیه تمرکز خود را بر حمایت از «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه معطوف کرده است که در نهایت منجر به حادثه سقوط هواپیمای ایرباس «A321» در عملیاتی تروریستی شد.


وی افزود: روسیه باید با بررسی این دو حادثه سیاست‌های خود را تغییر دهد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته