دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آذر 1394 - 09:13

پیشتازی نامزد مخالف دولت در انتخابات ریاست‌جمهوری آرژانتین

گزارش‌ها از نتایج اولیه از دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری آرژانتین نشان می‌دهد تا این لحظه «مائوریسیو ماکری» نامزد محافظه‌کار مخالف دولت این کشور، پیشتاز است.
کد خبر : 51389

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری انگلیسی «رویترز»، ماکری، شهردار «بوئنوس آیرس»، پایتخت آرژانتین، توانسته است در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که یکم آذرماه برگزار شد، با اختلاف پنج تا هشت درصدی از «دانیل سیولی» پیشی بگیرد.


«دنیل سیولی» فرماندار بوئنوس آیرس و عضو حزب حاکم است.


طبق این گزارش، ماکری در هیچ یک از نظرسنجی‌های پیش از دور دوم انتخابات از رقیب خود پیش نبود.


در تاریخ آرژانتین این نخستین باری است که انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشیده می‌شود.


سیولی در دور نخست انتخابات ریاست‌جمهوری که مهرماه برگزار شد، بیش از ۳۶ درصد آرا را به خود اختصاص داد و ماکری نیز بیش از ۳۴ درصد آرا را کسب کرد.


سیولی وعده داده بود سیاست‌های «کرشنریسم» را که مورد حمایت حزب حاکم «جبهه برای پیروزی» است، ادامه دهد و از تولید داخلی، رفاه اجتماعی و قشر کارگر حمایت کند.


«نستور کریشنر» بین سال‌های 2003 تا 2007 ریاست جمهوری آرژانتین را بر عهده داشت و پس از مرگ او همسرش «کریستینا کریشنر» این سمت را برای دو دوره پیاپی بر عهده گرفت.


کریستینا فرناندز‌ که به لحاظ قانونی نمی‌توانست برای دور سوم نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شود، از سیولی حمایت می‌کرد.


ماکری که 56 سال دارد گفته است قصد ندارد سیاست‌های اقتصادی دشوار دولت قبلی را ادامه دهد. وی در تبلیغات خود کاهش تصدی دولت در اقتصاد را وعده داده بود.


در صورت تایید نهایی پیروزی ماکری، پس از ۱۲ سال حکومت دولت‌های چپگرا در آرژانتین یک دولت لیبرال بر سر کار خواهد آمد.


به گزارش رویترز، صندوق بین‌المللی پول می‌گوید آرژانتین که پس از مکزیک و برزیل سومین اقتصاد بزرگ آمریکای لاتین به شمار می‌رود، سال آینده نرخ رشد اقتصادی منفی خواهد داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته