دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آذر 1394 - 09:09

بان کی‌مون: برنامه جامع مبارزه با خشونت و افراط‌گری چند هفته دیگر اعلام می‌شود

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت اوایل سال آینده میلادی (دی) برنامه جامع مبارزه با خشونت و افراط‌گری منتشر می‌شود.
کد خبر : 51387

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از شبکه «یورونیوز»، بان کی‌مون در نشست اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) بر ضرورت وحدت و همبستگی در مبارزه با داعش و دیگر گروه‌های ترویستی تاکید کرد.


وی از آمریکا و روسیه خواست برای ریشه‌کنی تروریسم با یکدیگر همکاری کنند.


«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا که برای شرکت در این نشست به کوالالامپور مالزی سفر کرده بود، نیز بر این نکته تاکید کرد که کشورش در مبارزه با افراط‌گرایان داعش٬ از میان برداشتن رهبران این گروه و قطع منابع مالی آنان هیچ نرمشی نشان نخواهد داد.


اوباما گفت: از میان برداشتن داعش فقط یک هدف نیست بلکه هدفی در حال تحقق است. در این مسیر تمرکز توجه روسیه بر داعش سودمند خواهد بود. اکنون که داعش مسئولیت انفجار هواپیمای روسیه را برعهده گرفته است٬ فکر می‌کنم رئیس‌جمهوری پوتین درباره این موضوع آگاهی بیشتری دارد.


«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، روز شنبه با ناکافی خواندن حملات هوایی کشورش به مواضع شورشیان و تروریست‌ها در سوریه ابراز امیدواری کرد مرحله بعدی حملات به نتایج مورد انتظار برسد.


در پی سقوط مشکوک هواپیمای مسافربری روسیه در آسمان مصر که به کشته شدن ۲۲۴ نفر انجامید، روسیه هفته گذشته شهر «رقه»، پایگاه اصلی ستیزه‌جویان داعش در سوریه، را هدف حملات هوایی سنگین خود قرار داد.


پس از آن نیز دو انفجار انتحاری در لبنان 43 کشته بر جای گذاشت و یک روز بعد در شامگاه جمعه بیست‌ودوم آبان‌ماه 129 نفر در چند حمله تروریستی در پاریس کشته شدند.


داعش با به عهده گرفتن مسئولیت این اقدام‌ها تهدید کرده است علیه کشورهایی که مواضع این گروه را در عراق و سوریه بمباران می‌کنند، حملات مشابهی را ترتیب می‌دهد.


داعش از پارسال نواحی زیادی را در سوریه و عراق اشغال کرده است.


آمریکا و برخی همپیمانان غربی و منطقه‌ای از شهریور پارسال ائتلافی برای مبارزه علیه داعش راه‌اندازی کردند و به اقدام نظامی در سوریه و عراق دست زدند.


روسیه نیز از هفتم مهرماه به درخواست دولت سوریه حمله هوایی به مواضع داعش در آن کشور را آغاز کرد.


در همین حال روسیه از کشته شدن ده‌ها شبه نظامی وابسته به داعش در یک عملیات ویژه در شمال این کشور خبر داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته