دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آذر 1394 - 23:49

رایزنی «اوباما» با نخست‌وزیر سنگاپور درباره مقابله با تروریسم

رئیس‌جمهوری آمریکا پس از دیدار با نخست‌وزیر سنگاپور گفت دو طرف درباره طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله اقداماتی که باید برای مقابله با تندروهای افراط‌گرا و بهبود همکاری‌های اطلاعاتی و ضد تروریستی انجام شود، گفت‌وگو کردند.
کد خبر : 51376

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری صدا و سیما، شبکه تلویزیونی «ای‌پی‌تی‌ان» گزارش کرد: «باراک اوباما» که برای شرکت در نشست سران اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آن سه آن) در مالزی به‌سر می‌برد گفت: ما همچنین درباره اختلاف بر سر دریای جنوب چین و اهمیت حمایت از اصول و هنجارهایی صحبت کردیم که سال‌ها موجب تضمین رفاه در منطقه شده‌اند.


«اوباما» درباره مشارکت راهبردی دو سوی اقیانوس آرام گفت : هر دو کشور باید برای به سرانجام رسیدن توافق تجارت آزاد کمک کنند.


نخست‌وزیر سنگاپور در این دیدار گفت : رئیس‌جمهوری آمریکا تاکنون شش بار به این منطقه سفر کرده است و مهم است که این سفرها پس از نوامبر 2016 نیز ادامه یابد.


رئیس‌جمهوری آمریکا در پاسخ به وی گفت : بستگی دارد چه کسی در انتخابات بعدی پیروز شود ولی هر کسی در انتخابات بعدی پیروز شود آمریکا منافعی پایدار در این منطقه دارد که شایسته توجه و تمرکز هستند تا این منافع پیش برده شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته