دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مرکز آمار اعلام کرد؛

افزایش نرخ تورم بهار 99

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده کل کشور نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) در فصل بهار ١٣٩٩ به ١١/ ٤ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل ١١/٧ درصد افزایش داشته است.
کد خبر : 513751
3.jpg

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان به ازای تولید کالاها و خدماتشان در داخل کشور، در فصل بهار ١٣٩٩ نسبت به فصل بهار سال ١٣٩٨، ١٢/ ٠ درصد افزایش دارد. در میان بخش‌های مختلف تولیدی کم‌ترین نرخ مربوط به بخش کشاورزی (٣.٦ درصد) و بیش‌ترین نرخ مربوط به یخش برق (٤٠/٦ درصد) است.


تورم فصلی


تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده کل کشور نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) در فصل بهار ١٣٩٩ به ١١/ ٤ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل ١١/٧ درصد افزایش داشته است. کمترین تورم فصلی تولیدکننده مربوط به بخش خدمات (٦/٧ درصد) است.


تورم نقطه به نقطه


تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده کل کشور نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) در فصل بهار ١٣٩٩ به ١٢/ ٠ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل ٣/٠ واحد درصد کاهش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان به ازای تولید کالاها و خدماتشان در داخل کشور، در فصل بهار ١٣٩٩ نسبت به فصل بهار سال ١٣٩٨، ١٢/٠ درصد افزایش دارد. در میان بخش‌های مختلف تولیدی کم‌ترین نرخ مربوط به بخش کشاورزی (٣/٦ درصد) و بیش‌ترین نرخ مربوط به یخش برق (٤٠/٦ درصد) است.


تورم سالانه


تغییرات میانگین شاخص کل قیمت تولیدکننده در چهار فصل منتهی به فصل بهار ١٣٩٩ نسبت به دوره مشابه در سال قبل به ٢٣/٦ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل ١٣/١ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد. در فصل مورد بررسی، در میان بخش‌های اصلی تولیدی در کشور، کم‌ترین تورم سالانه مربوط به بخش برق (٩/٩ درصد) و بیش‌ترین آن مربوط به بخش معدن (٣٧/٧ درصد) است.


انتهای پیام/4141


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته