دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 شهريور 1399 - 15:24
گرگین در گفتگو با آنا تشریح کرد؛

اجرای بیش از 20 عنوان برنامه ویژه ماه محرم در دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر برنامه‌های اجراشده توسط این واحد دانشگاهی را در ایام محرم بیش از 20 برنامه عنوان کرد.
کد خبر : 513446
photo5875421313269609768.jpg

باقر گرگین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در بوشهر درباره برنامه‌های اجراشده دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر ویژه ایام محرم اظهار کرد: با همه محدودیت‌های کرونایی و نبود حضور فیزیکی دانشجویان تلاش شد تا در راستای مسئولیت‌های اجتماعی دانشگاه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای و فضای مجازی، تأثیرات فرهنگی و مذهبی این ماه عزاداری که تا ابدیت در عمق وجود و دل‌های مردم ریشه دوانده است، بازنشر داده شود.


وی با اشاره به مفهوم پرمعنای زیارت عاشورا عنوان کرد: پخش روزانه این دعا در ساختمان‌های اداری، دانشکده‌ها و نیز پخش آنلاین در حساب‌های فضای مجازی دانشگاه با محور گسترش فضایل معنوی، یکی از اصلی‌ترین و مؤثرترین برنامه‌های فرهنگی این واحد دانشگاهی بود.


معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر از برگزاری 6 جلسه سخنرانی و بیان معارف حسینی با حضور صاحب‌نظران برجسته استانی خبر داد و گفت: مقتل شناسی حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، ویژگی‌های اصحاب امام حسین علیه‌السلام، امربه‌معروف و نهی از منکر هدف قیام امام حسین علیه‌السلام با مؤلفه سخت‌کوشی و مسئولیت‌پذیری، هدفمندی در مکتب امام حسین علیه‌السلام با مؤلفه افق آرمانی، عمل به وظیفه در مکتب امام حسین علیه‌السلام و صبر در مکتب حضرت زینب کبری سلام‌الله علیها عنوان این سخنرانی‌ها بود.


گرگین برگزاری مسابقات مفهومی و کتاب‌خوانی را دیگر فعالیت‌های اجراشده در واحد دانشگاهی بوشهر نام برد و اضافه کرد: مسابقه عاشورا تا اربعین درباره شرح زیارت پرفیض عاشورا، مسابقه کتابخوانی با عنوان«بی‌تفاوت نباشیم» ویژه خانواده‌های کارکنان و استادان و مسابقه کتابخوانی محرم با محور تحلیل کتاب کرشمه خسروانی از دیگر برنامه‌های اجراشده ویژه ماه محرم در واحد بوشهر بوده است.


برگزاری مسابقات و برنامه‌های فرهنگی


وی ادامه داد:  مسابقه ایده‌های نوین فرهنگی برای برنامه‌های ماه محرم با مؤلفه ایجاد خلاقیت و مسابقه نقاشی اجراشده و دلنوشته، مداحی، عکاسی از روضه‌های خانگی، عکاسی از نصب پرچم سیاه بر در منزل در طول 15 روز نخست ماه محرم برگزار کردیم و به نفرات برتر جوایز فرهنگی اهدا شد.


معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر معرفی کتب درباره واقعه ابدی عاشورا به همراه ارائه چکیده و تحلیل آن را از برنامه روزانه این واحد دانشگاهی برشمرد و مطرح کرد: این برنامه با تأسی از پیام کربلا با استفاده از مفسران به نام به‌صورت ویژه اجرا شد.


گرگین تبیین کرد: نشست عاشورایی با عنوان معناداری زندگی در پرتو فرهنگ عاشورا و نشست معرفتی سیمای امام حسین علیه‌السلام در قرآن از دیگر برنامه‌های اجراشده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر بود.


وی با اشاره به توزیع نذورات بسته‌بندی‌شده و اقلام بهداشتی در کنار سیاه‌پوشی مکان‌ها و ساختمان‌های دانشگاه هم‌زمان با فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، مانند روال هرساله توضیح داد: توزیع بسته‌های معیشتی و اهدای خون از دیگر برنامه‌های مشارکتی دانشگاه در ایام محرم امسال بود.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته