دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجت الاسلام پناهیان:

اهانت به قرآن و رسول خدا (ص) یعنی یک میلیارد و نیم مسلمان مُرده‌‌اند! / هیئتی‌ها، چرا فریاد نمی‌زنید؟!

جمعی از عزاداران حسینی با حضور در مسجد مقدس جمکران اعتراض خود نسبت به اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم و رسول مکرم اسلام صلی الله علیه و آله را اعلام کردند.
کد خبر : 513267
photo_2020-09-07_17-53-01.jpg

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنادر مراسم محکومیت به آتش کشیدن قرآن کریم و اهانت به رسول الله(ص) که با حضور مردم و جوانان انقلابی و هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام در مسجد مقدس جمکران به مناسبت ایام شهادت امام سجاد علیه السلام برگزار شد، حجت الاسلام احمد پناهیان با اشاره به اقدام مجدد نشریه شارلی ابدو در اهانت به ساحت مقدس رسول مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و اقدام جنایتکارانه اجانب کفر و آمریکای جنایتکار در به آتش کشیدن قرآن کریم، گفت: چرا بعد از ۱۴۰۰ سال دوباره باید به رسول خدا صلی الله علیه و آله اهانت کنند؟ نشریه فرانسوی شارلی ابدو ۵ سال پیش به رسول خدا صلی الله علیه و آله اهانت کرد، و امروز دوباره همان تصاویر مستهجن را چاپ میکند. رئیس جمهور فرانسه هم می‌گوید ما حرکت این نشریه را محکوم نمی‌کنیم. این یک برنامه جهانی است. مثل حرکتی که دانمارک انجام داد.


وی گفت: رسول خدا صلی الله علیه و آله از جانب خدای متعال می‌فرماید: مَن أهانَ لي وَليّا فقد أرْصَدَ لِمُحارَبتي و أنا أسرع شیء إلی نصرة أولیائی. هرکس به یک ولی از اولیای من اهانت کند، به جنگ با من برخاسته و من سریع اولیائم را یاری می‌کنم. اگر به پیامبر صلی الله علیه و آله توهین می‌شود، باید سریع موضع بگیریم و پاسخ دهیم. همان روز که رئیس جمهور فرانسه حمایت می‌کند، ‌باید پاسخش را داد؛ نه این که بعد از چند روز حوزه علمیه یک بیانیه‌ای بدهد. 



ویافزود: این اهانت مجدد یعنی ذلت و حقارت یک میلیارد و نیم مسلمان. یعنی دشمن از امت اسلام حساب نمی‌برد و نمی‌ترسد. آن هم یهودیانی که قرآن می‌فرماید از شما می‌ترسند. قرآن را آتش می‌زنند؛ ثقل اکبر. قرآن چقدر مهجور است. به آتش کشیدن قرآن یعنی یک میلیارد و نیم مسلمان مرده‌اند! 


حجت الاسلام پناهیان در جمع عزاداران حسینی گفت: امروز معاویه بعد از ۱۴۰۰ سال ۱۴۰۰ برابر پلیدتر شده که شده آمریکا و اسراییل و داعش! با خواندن آیات قرآن آدم می‌کشند و جنایت می‌کنند و ناموس مسلمین را به تاراج می‌گذارند و ریشه دین را می‌خشکانند؛ باز می بینند مردم از قرآن جدا نشدند. حال قرآن را به آتش می‌کشند. یک میلیارد و نیم مسلمان انقدر حقیر و ذلیل شده‌اند که دشمن به خود جرئت می‌دهد مقدس‌ترین کتاب مسلمین را به آتش بکشد؟!



مبلغ حوزه و دانشگاه افزود: نمی‌شد این جمعه را با رعایت دستورات بهداشتی حداقل یک حرکت اعتراضی داشته باشیم؟ نمی‌شد یا نخواستیم؟! پس آتش به اختیار جایش کجاست؟ مگر در جلسات عزاداری با رعایت دستورات بهداشتی مجالس برگزار نشد؟ نمی‌شد با رعایت همین دستورات برای قرآن اجتماع برگزار کرد؟ این یعنی حق قرآن و حق رسول الله صلی الله علیه و آله شناخته نشده. امام حسین علیه السلام کشته شد برای یک جمله پیغمبر: مَنْ رَأى سُلْطاناً جائِراً مُسْتَحِلاًّ لِحُرُمِ اللهِ، ناکِثاً لِعَهْدِ اللهِ، مُخالِفاً لِسُنَّةِ رَسُولِ اللهِ، یَعْمَلُ فِی عِبادِاللهِ بِالاِثْمِ وَ الْعُدْوانِ فَلَمْ یُغَیِّرْ عَلَیْهِ بِفِعْل، وَ لاَ قَوْل، کانَ حَقّاً عَلَى اللهِ أَنْ یُدْخِلَهُ مَدْخَلَهُ. تمام کربلا همین است. قرآن و رسول خدا صلی الله علیه و آله برای ما مسئله نبود و نیست که حرکتی انجام ندادیم. هیئات مذهبی کجایند؟‌ مگر حسین علیه السلام ما فدای کلام رسول الله صلی الله علیه و آله نشد؟‌
 
حجت الاسلام احمد پناهیان با  اشاره به حدیث قدسی که فرمود: أَنَا الثَّائِرُ لَهُمْ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ، گفت: خداوند می‌فرماید من انتقام اولیائم را در دنیا و آخرت می‌گیرم. ما نباید عقاب اهانت کنندگان را به قیامت بسپاریم و فقط نفرینشان کنیم. هتاکین به قرآن و پیغبمراکرم صلی الله علیه و آله را چه کسی باید محکوم کند؟ ما ده روز محرم برای که و چه گریه کردیم؟ هیئتی‌ها، قرآن را آتش زدند، چرا فریاد نمی‌زنید؟! 


وی افزود: خداوند بخواهد از اهانت کنندگان به قرآن و اولیائش انتقام بگیرد، از سست عنصرهای مسلمین هم انتقام میگیرد. همان‌طور که سکوت کنندگان واقعه کربلا در زیارت عاشورا نفرین می‌شوند: لَعَنَ اللهُ اُمَّةً قَتَلَتْكُمْ. سهم ما در جری شدن فرانسه خبیث ذلیل حلقه به گوش آمریکا معلوم می‌شود. ما در احساس قدرت پیدا کردن کاذب طاغوت سهم داریم.



حجت الاسلام احمد پناهیان در پایان با اشاره به ایام شهادت امام زین العابدین علیه السلام یادآور شد: درس امام سجاد علیه السلام به ما این است: حتی وقتی که در موضع ضعف هم قرار گرفتید، ننشینید و دست از مبارزه بر ندارید. اگر زندگی ما خیری برای اسلام نداشته باشد و خاری به چشم دشمن نباشیم، خیری در این زندگی نیست. ما شرمنده امام زمانیم؛ شرمنده‌ایم از اینکه برای نابودی هتاکان به قرآن و رسول خدا صلی الله عیه و آله نمی‌تواند روی ما حساب کند.


شرکت کنندگان در این مراسم در پایان با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس و مرگ بر فرانسه این اقدام ناجوانمردانه و موهن در هتک حرمت پیامبر گرامی اسلام را  محکوم کردند.


انتهای پیام/4127


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته