لزوم اصلاح ساختار اداری و اهمیت به نظام آموزشی در مدارس سما
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کرج، سیدمحمد بطحایی با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با برشمردن برخی از مشکلات موجود، وجود سیستم اداری کند و به اصطلاح بوروکراتیک را از مهمترین عوامل دستیابی نداشتن صددرصد به اهداف تعریفشده در سیستم آموزشی کشور و مدارس برشمرد و ابراز امیدواری کرد که با مرتفع شدن این مشکلات نظام آموزشی کشور آنگونه که شایسته نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم شریف ایران است، عمل کند.
وی با تأکید بر توانمندیها و سرمایههای معنوی و مادی ارزشمندی که در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، تصریح کرد: توانایی این دانشگاه و مدارس سما در عرصههای علمی، فناوری، فرهنگی و اجتماعی بسیار بیشتر از آن چیزی است که تاکنون حاصل شده و از آنجایی که میزان انطباق سازمانها با نیازهای روز و آتی جامعه عامل بقای آنهاست باید بهصورت جدی به این امر در دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس سما اندیشید.
معاون آموزشهای عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به سیستم اداری موجود در کشور، کندی انجام امور در این زمینه را یکی از مشکلات جدی پیش روی نظام آموزشی کشور اعلام کرد و گفت: با اصلاح ساختار و فرآیند اداری میتوان در راستای خلاقیت، نوآوری و بهرهگیری از فرصتها و تواناییهای موجود گام برداشت.
بطحایی الگوبرداری ناقص و نادرست از سیستم آموزشی کشورهای دیگر و بومیسازی نکردن این الگوها با موازین ایرانی و اسلامی را از دیگر مشکلات نظام آموزشی در مدارس عنوان کرد و ادامه داد: در بیش از 720 مدرسه سما در سراسر کشور، بالغ بر 100 هزار دانشآموز تحصیل میکنند که باید با سیستم یکپارچه مدیریتی و با هشت زیر نظام مشترک اداره شوند.
وی تأسیس و مدارس مهارتی با عنوان بوستانهای تربیت را بهعنوان نمونهای از الگوهای آموزشی اسلامی در کشور معرفی کرد که بهزودی کلیات سیستم آموزشی آن اعلام خواهد شد.
به گزارش آنا، در این نشست پیشنهادهایی از سوی محمدحسن برهانیفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج، رضا جمالپور عضو هیئت امنای این استان و سایر اعضای هیئت رئیسه این واحد دانشگاهی درباره راهاندازی مدارس سمای فرامرزی با مرکز واحد کرج ارائه شد.
انتهای پیام/4121/4062/
انتهای پیام/