دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آذر 1394 - 15:36

بودجه سال 1395 افغانستان تصویب شد

نمایندگان پارلمان افغانستان در جلسه امروز یکشنبه با اکثریت آراء، بودجه سال 1395 را تصویب کردند.
کد خبر : 51310

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «فضل‌الهادی مسلم‌یار» رئیس پارلمان افغانستان (مشرانوجرگه) امروز یکشنبه گفت: با اتمام فرایند تصویب بودجه در پارلمان، لایحه بودجه برای اجرا به شورای نمایندگان (ولسی جرگه) ارسال می‌شود.


قوه مقننه افغانستان از دو مجلس تشکیل می‌شود که مجلس اولیه «ولسی جرگه» و مجلس عالی (معادل پارلمان) «مشرانو جرگه» نام دارد.


از سوی دیگر، «اکلیل حکیمی» وزیر مالیه افغانستان گفت: بودجه تدوین‌شده با توجه به امکانات دولت و با رویکرد نزدیک شدن به خودکفایی تنظیم شده است و بودجه مالی سال آینده، بیشتر ناظر بر تکمیل پروژه‌های متوقف‌شده سال‌های گذشته است و ادامه تکمیل پروژه‌های جدید در دستور کار قرار ندارد.


وزیر مالیه افزود: سیاست مالی حکومت وحدت ملی بر مبنای خودکفایی، با موافقیت بسیاری از طرف‌های خارجی همراه است؛ از این‌رو بانک جهانی برنامه کاری سه ساله‌ای را با دولت افغانستان در پیش خواهد گرفت.


«حکیمی» خاطرنشان کرد: هنوز برای برخی پروژه‌ها و کارمندان نامشخص، امکانات و بودجه صرف می‌شود ولی بیشترین مشکل در این‌باره در وزارت کشور وجود دارد.


بودجه اختیاری سال 1395 افغانستان بالغ بر 461 میلیارد افغانی، با افزایش شش درصدی نسبت به بودجه مالی سال گذشته، چندی پیش برای تصویب به پارلمان ارائه شده بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته