دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1399 - 11:51

طرف‌های درگیر در لیبی به انعقاد توافق صلح تمایل دارند

هیئت دولت وفاق ملی لیبی و هیئت پارلمان طبرق تمایل خود را برای دستیابی به توافق صلحی که به درگیری‌ها در لیبی پایان دهد ابراز کردند.
کد خبر : 513096
61725288.jpg

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا از روسیا الیوم، هیئت‌های دولت وفاق ملی لیبی و پارلمان طبرق پس از پایان نخستین روز از نشست خود در بوزنیقه در نزدیکی رباط پایتخت مراکش در کنفرانسی مطبوعاتی از تلاش‌های مراکش برای ایجاد فضایی برادرانه و مناسب که به دست‌یابی به راه‌حلی برای بحران لیبی و پیشبرد این کشور به سمت ساحل امن کمک کند، تقدیر کردند.


ناصر بوریطه، وزیر امور خارجه مراکش اعلام کرد که پویایی مثبتی که اخیراً شکل گرفت و عبارت است از توافق آتش‌بس و ارائه ابتکار عمل‌هایی از سوی طرف‌های لیبیایی، می‌تواند زمینه‌ای را برای دست‌یابی به راه‌حلی در خصوص بحران فراهم کند.


بوریطه در سخنان آغازین خود در گفتگوهای لیبی میان هیئت شورای عالی دولت وفاق ملی و هیئت اعزامی پارلمان طبرق تصریح کرد که دست‌یابی به راهکاری برای برون‌رفت از بحران لیبی، باید بر مبنای سه اصل اساسی باشد؛ نخست روحیه ملی، دوم اینکه راه‌حل فقط باید سیاسی باشد، سوم اعتماد به توانایی شورای عالی دولت وفاق ملی و پارلمان طبرق به‌عنوان دو نهاد قانونی جهت پشت سر گذاشتن چالش‌ها و ورود به مذاکراتی که به نفع لیبی بوده و بااحساس مسئولیت هرچه‌تمام‌تر برگزار شود.


وی تأکید کرد، مراکش همواره تحت نظارت سازمان ملل به پرونده لیبی مشغول بوده است و به این روش در آینده نیز ادامه خواهد داد.


بوریطه عنوان داشت، مراکش کاملاً اعتماد دارد که لیبیایی‌ها می‌توانند بدون تردید به سمت برون‌رفت از بحران و پشت سر گذاشتن معادله پیروز و شکست‌خورده پیش بروند.


انتهای پیام/4153/


 


 


 


 


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته