دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 شهريور 1399 - 18:28
اسماعیلی خبر داد؛

مجلس به دنبال بررسی علل بازگشایی پیش از موعد مدارس

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از بازگشایی پیش از موعد مدارس، تصریح کرد: عده‌‎ای از بازگشایی پیش از موعد مدارس نفع اقتصادی می‌‎برند و بر بازگشایی پیش از موعد مدارس اصرار داشتند، مجلس در این رابطه از وزیر آموزش و پرورش توضیح می‌‎خواهد.
کد خبر : 512983
c2e8c4e1-50cf-48fc-ae5a-a4124960f708.jpeg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خانه ملت، ولی اسماعیلی نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید در تاریخ 15 شهریورماه، اظهار کرد: هیچ‌گاه نباید به دنبال دوگانگی علم و سلامت دانش‌آموز بود ولی امروز چنین رویکردی در دولت دیده می‌شود.


نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی افزود: چه لزومی داشت مدارس دقیقاً پس از اتمام 5 روز تعطیلی و افزایش حجم سفرها بازگشایی شود؛ آیا نمی‌توانستیم غربالگری 10 روزه را پشت سر بگذاریم و سپس نسبت به بازگشایی مدارس اقدام کنیم؟


وی اضافه کرد: باید مشخص شود که کدام جناح و باند بر بازگشایی پیش از موعد مدارس در تاریخ 15 شهریورماه اصرار داشتند و در این رابطه شخص وزیر آموزش‌وپرورش باید پاسخگو باشد.


اسماعیلی یادآور شد: عده‌ای از مسئولان تصمیم‌گیر سابق و فعلی در دولت خود از صاحبان مدارس غیرانتفاعی بوده و از بازگشایی پیش از موعد مدارس نفع اقتصادی می‌‎برند، لذا نقش آن‌ها در اتخاذ این تصمیم باید برای مجلس مشخص و شفاف شود.


نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با یادآوری اینکه در این راستا از وزیر آموزش و پروش در قالب طرح استیضاح توضیح خواهیم خواست، گفت: بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، استیضاح وزیر به کمیسیون آموزش ارجاع داده می‌شود که ما در این کمیسیون صرفاً پیگیر استیضاح آقای حاجی میرزایی نبوده بلکه به دنبال شفافیت موضوع هستیم، در صورتی که پاسخ‌های وزیر آموزش‌وپرورش قانع‌کننده نباشد، استیضاح وی به صحن علنی مجلس منتقل خواهد شد.


انتهای پیام/4129/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته