دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد

نمازی ذهنیت کی‌روش را نسبت به مربیان ایران خراب کرد/ تنها اشتباه مرد پرتغالی در ایران

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: در بدو ورود کی‌روش به فوتبال ایران، به مدیران فدراسیون فوتبال گفتم که با این مربی در حد نام و اندازه‌اش برخورد کنند.
کد خبر : 51283

محمود یاوری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد تاثیر حضور کی‌روش در فوتبال ایران و انتقاداتی که از سوی برخی از کارشناسان نسبت به او می شود، گفت: «من یکی از موافقان حضور کی‌روش در ایران بودم و در بدو ورودش به ایران، به مدیران فدراسیون گفتم که با او، در حد و اندازه‌های نام کی‌روش برخورد کنند. وقتی فدراسیون یک مربی گرانقیمت و در کلاس بالای جهانی را به ایران می‌آورد، باید برای او امکانات را فراهم می‌کرد تا بتواند در تیم ملی راحت‌تر کار کند.»


وی ادامه‌ داد:« من کتاب الکس‌ فرگوسن را خوانده‌ام. در این کتاب این مربی بزرگ دنیا، از کی‌روش تمجید و تعریف‌های زیادی کرده‌ است. فدراسیون فوتبال فقط می‌خواست نام کی‌روش در فوتبال ایران باشد ولی فضای مناسب برای کار او را فراهم نکرد.»


یاوری در مورد کارهای اشتباهی که کی‌روش در فوتبال ایران انجام داده است، گفت: «تنها مشکل و البته مشکل اصلی کی‌روش در فوتبال ایران، مسئله توجه نکردن و اهمیت ندادن به مربیان داخلی بود. زمانی که کی‌روش قصد حضور در فوتبال ایران را داشت با چند نفر مشورت کرد که آنها هم ذهن او را نسبت به مربیان داخلی خراب کردند. یکی از این افراد امید نمازی بود. پدر امید یکی از دوستان 60 ساله من است. زمانی که من در استیل آذین بودم و امید نمازی دستیار من در این تیم بود، هر روز تمرین استیل آذین را به بهانه جلسه با کی‌روش ترک می‌کرد و در مورد مربیان ایرانی به او مشورت غلط می‌داد.»


سرمربی سابق تیم امید در ادامه افزود: «من مخالف حضور برانکو به عنوان سرمربی تیم ملی در ایران بودم اما برانکو به عنوان شاگرد بلاژویچ بهتر از او در تیم ملی نتیجه گرفت. دلیلش هم این است که برانکو اشتباه بلاژویچ را تکرار نکرد. بلاژویچ با همه مربیان و کارشناسان فوتبال و رسانه‌ها مشکل داشت و همین عامل عدم موفقیت او در فوتبال ایران بود ولی برانکو حتی من که مخالف او بودم را برای ارزیابی تیم ملی به جلساتش دعوت کرد. کی‌روش هم در این زمینه کارهای اشتباه بلاژویچ را تکرار می‌کند و همه این مسائل به دلیل ذهنیت بدی است که نمازی برای او ایجاد کرده‌ است.»


مربی فوتبال ایران در مورد مسائل حاشیه ای پیرامون سرمربی تیم ملی و برخوردهای او با اهالی فوتبال افزود: «من همیشه این مسئله را گفتم و باز هم تکرار می‌کنم که از نظر فنی، هیچ مربی در فوتبال ایران به اندازه کی روش به درد تیم ملی نمی خورد، اما انتقاد من نسبت به سرمربی تیم ملی، به خاطر مسائل حاشیه ای است که برای خودش ایجاد کرده‌ است. کی‌روش در مسائل فنی بسیار عالی و استادانه عمل کرده‌ است و در مسائل حاشیه‌ای بسیار ضعیف. در شان و شخصیت سرمربی تیم ملی نیست که بخواهد در صدا وسیما در مورد دبیرکل فدراسیون به حالت تمسخر صحبت کند و بگوید که این آقا را اصلا نمی‌شناسد. بزرگترین ضعف کی‌روش در فوتبال ایران این است که نتوانسته حواشی اطراف خودش را مدیریت کند.»


کارشناس فوتبال ایران در مورد ادامه همکاری کی‌روش با تیم ملی فوتبال بیان داشت: «کی‌روش حتما باید در تیم ملی بماند و به کارش ادامه دهد. ترس من این است که کی روش به دلیل جوان بودن تیم ملی و کم تجربگی بازیکنان تیم ملی بخواهد از فوتبال ایران برود. سرمربی تیم ملی فکر می‌کند که با بازیکنان جوانی که در تیم ملی حضور دارند در مرحله بعد مسابقات مقدماتی جام جهانی نمی‌تواند با تیم های بزرگ آسیا مقابله کند، اما کار کی‌روش در استفاده از بازیکنان جوان ریسکی بود که آینده فوتبال ایران را تضمین می‌کند و کمتر مربی توان انجام چنین ریسکی را در تیم ملی دارد. هیچ مربی قدرت استفاده از بازیکنان کم نام و نشان را ندارد. در حال حاضر بازیکنانی در تیم ملی حضور دارند که کمتر اسم آنها را شنیده‌ایم و شاید در این مقطع زمانی به‌خاطر کم تجربگی تاثیر خاصی در تیم ملی نداشته باشند اما در سال‌های آینده این جوانان با تجربه بالا به درد تیم ملی می‌خورند.»


پیشکسوت فوتبال ایران در پایان در مورد برخوردهای سرمربی تیم ملی با اعضای فدراسیون و مربیان و تاثیر بد آن بر تیم ملی فوتبال گفت:«زمانی که دو کشتی گیر روی تشک نبرد می‌کنند، فشار ضربات دو کشتی گیر به تشک زمین است. در حال حاضر تیم ملی فوتبال مانند این تشک عمل می‌کند و برخوردهایی که سرمربی تیم ملی با اهالی فوتبال می کند، دودش به چشم تیم ملی می‌رود و در نتایج این تیم تاثیر مستقیم می‌گذارد. در حال حاضر رئیس فدراسیون وظیفه دارد تا این حواشی را جمع کند و فوتبال ایران را به سمتی سوق دهد که اشتباهات فردی گریبانگیر تیم ملی نشود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته