آمار فروش فیلمهای در حال اکران/ سالنها همچنان خلوت است!
بهگزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، بر اساس آمار اعلامشده از سوی سامانه مدیریت فروش و اکران سینما(سمفا)، فیلمهای درحال اکران همچنان فروش پایینی دارند که با توجه به هزینههای تولید چند میلیارد تومانی فیلمها، قابل تأمل است.
پس از فیلم «شنای پروانه» به کارگردانی «محمد کارت»که کمتر از یک ماه روی پرده بود و با ۲ میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان فروش به اکران خود پایان داد، فیلم کمدی «خوب، بد، جلف۲: ارتش سری» به کارگردانی پیمان قاسمخانی در صدر جدول اکران قرار دارد. این فیلم نیز تاکنون یک میلیارد و ۴۹۶ میلیون تومان فروش را تجربه کرده است. اثری که مدتی است اکران آنلاین خود را نیز آغاز کرده است.
شکست گیشه؛ 2ماه پس از بازگشایی
اما آمار پایین فروش سایر فیلمهای روی پرده بیش از هرچیز نشاندهنده شکست مطلق گیشه در دو ماهی است که از بازگشایی سینماها میگذرد. شکستی که باعث شده برخی پردیسهای سینمایی به اکران فیلمهای خارجی مثل «جوکر»، «۱۹۱۷» و «احضار۲» روی بیاورند.
اما این ایده هم که توسط برخی پردیسهای سینمایی دنبال میشد، از ابتدا با شکست مواجه شد. اضافه شدن برخی فیلمهای برگزیده یا پرفروش سالهای اخیر مثل «جدایی نادر از سیمین»، «فروشنده» و «آینه بغل» به فیلم های در حال اکران نیز نتوانست مخاطب قابل توجهی را به سالنها بیاورد.
رقمهای ناچیز برای فیلمهای در حال اکران
آمار فروش فیلمهای سینمایی در حال اکران به شرح زیر است:
۱-خوب، بد جلف ۲:ارتش سری (پیمان قاسم خانی)/ یک میلیارد و 500 میلیون تومان
۲- زنها فرشتهاند۲ (آرش معیریان) / 520 میلیون تومان
۳- تا ابد (امید امین نگارشی)/ 50 میلیون تومان
۴- عطر داغ (علی ابراهیمی)/ 32میلیون تومان
۵- یادم تو را فراموش (علی عطشانی)/ ۲۳میلیون تومان
۶-یلدا (مسعود بخشی)/ ۲۴ میلیون تومان
۷- خروج (ابراهیم حاتمیکیا)/ ۸ میلیون تومان
۸- چهل و هفت (احمد اطراقچی و علیرضا عطاالله)/ ۸میلیون تومان
۹- قتل عمد( سعید دولتخانی)/ ۸ میلیون تومان
در کنار این آثار باید به دو مستند «جایی برای فرشتهها نیست» و «خط باریک قرمز» نیز اشاره کرد که در قالب گروه «هنر و تجربه» در حال اکران است. «جایی برای فرشتهها نیست» ۷میلیون و «خط باریک قرمز» نیز ۶ میلیون تومان فروش داشتهاند.
تمهیداتی مانند بلیت نیمبها نیز که مدتی پیش اعمال شد، تأثیر چندانی بر استقبال مردم نگذاشته است و باید به فکر شیوههای جدید اکران فیلم بود
به نظر میرسد، تمهیداتی مانند بلیت نیمبها نیز که مدتی پیش اعمال شد، تأثیر چندانی بر استقبال مردم نگذاشته است و باید به فکر شیوههای جدید اکران فیلم بود. شیوههایی که بتواند نگرانی مردم از حضور در اماکن مسقف و سربسته را برطرف کند تا مخاطبان حاضر شوند تا به سینما بروند.
از سوی دیگر تقویت اکران آنلاین و گسترش زیرساختهای آن میتواند تا حد زیادی در این زمینه راهگشا باشد. با این حال سازمان سینمایی همچنان به سیاست منفعلانه و بیتحرکی خود در این زمینه ادامه میدهد تا کالبد نحیف سینمای ایران روز به روز به ورطه ضعف مفرط نزدیکتر شود.
انتهای پیام/4104/
انتهای پیام/