دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آذر 1394 - 13:31
در سخنرانی علمی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان مطرح شد؛

بارداری و زایمان دو پدیده زیبا و شگفت انگیز خلقتند

رویکردی بر زایمان فیزیولوژیک، عنوان یک سخنرانی علمی بود که در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان برگزار شد.
کد خبر : 51270

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در این برنامه دو تن از استادان و کار‌شناسان صاحب نظر در این حوزه به ارائه مطالبی در خصوص زایمان فیزیولوژیک پرداختند.


دکتر فاطمه یزدی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و مریم گودرزی نماینده دانشجویی انجمن علمی مامایی ایران سخنرانان مدعو به این برنامه بودند.


معرفی روند اجمالی زایمان فیزیولوژیک، تفاوت زایمان فیزیولوژیک با زایمان طبیعی، شرایط لازم برای زایمان فیزیولوژیک و راه‌های کاهش درد در این نوع زایمان از جمله مباحث مطرح شده در این سخنرانی بود.


دکتر فاطمه یزدی در این خصوص گفت: بارداری و زایمان دو پدیده زیبا و شگفت انگیز خلقتند که مجامع علمی مرتبط با این پدیده همواره تلاش کردند تا با هدف ارتقاء سلامت مادر و جنین تلاش کنند که در ‌‌نهایت این امر منجر به ارتقاء سلامت جامعه را فراهم می‌کند.


وی افزود: افزایش سزارین، عوارض ناشی از مصرف داروهای بیدردی، اکسی توسین و عفونت‌های ناشی از مداخلات پزشکی و نبود امکانات و تجهیزات کافی در کنار عدم حمایت روحی و روانی از مادر همواره سلامت مادر و جنین را با تهدیدات جدی روبرو می‌کند که بر این اساس امروزه زایمان فیزیولوژیک در جهان مورد توجه ویژه قرار گرفته است.


شایان ذکر است در زایمان فیزیولوژیک تولد نوزاد بدون هر گونه دخالت دارویی و پزشکی و تنها بر اساس شرایط طبیعی و فیزیولوژیکی بدن انجام می‌گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته