دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آذر 1394 - 14:58
درگفت‌‌وگو با آنا

رئیس فدراسیون قایقرانی: امیدی به المپیک 2016 ندارم؛ هدف‌گذاری ما برای المپیک 2020 است

رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: به هیچ عنوان شانس کسب مدال در المپیک ریو نداریم چرا که هنوز فاصله زیادی با رقبای جهانی داریم.
کد خبر : 51267

غلامرضا امینی درگفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، درباره اینکه تیم ملی قایقرانی در چه رشته‌هایی شانس کسب سهمیه المیپک ریو را دارد، گفت: «ما در رویینگ شانس زیادی داریم که بتوانیم سهمیه بگریم اما این شانس در رشته‌های اسلالوم و بادبانی اندک است. در دیگر رشته‌ها هم بختی نداریم اما این دلیل نمی‌شود، تلاشی انجام ندهیم.»


وی ادامه داد: «ما در همه مسابقاتی که امید به کسب سهمیه داریم با حداکثر توان شرکت می‌کنیم. مهم‌ترین رقابتی که فرصت کسب سهمیه المپیک در آن از دست رفت بازی‌های آسیایی جاکارتا اندونزی بود. با این حال، سعی خواهیم کرد ملی‌پوشان را تا زمان شروع مسابقاتی که پیش رو داریم به حداکثر آمادگی‌شان برسانیم تا در آن تورنمنت‌ها المپیکی شوند. برای نمونهف شهلا بهروزی‌راد توانست در فینال کلاس LTA معلولین آب‌های آرام قهرمانی جهان سهمیه پارالمپیک را بگیرد که انگیزه فراوانی به دیگر ورزشکاران ما داد.»


رئیس فدراسیون قایقرانی درباره افزایش بودجه این فدراسیون عنوان کرد:«واقعیت امر این است که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک حداکثر تلاش خود کرده‌اند تا ما بدون مشکل مالی برنامه‌های‌مان را جلو ببریم. مسئولان ورزش کشور به این نتیجه رسید‌ه‌اند که با حمایت مناسب از قایقرانی می‌توانند زمینه‌ای را فراهم کنند که مدال‌های بیشتری در این ورزش به دست آید که در نهایت ورزش ایران از این موضوع سود می‌برد.»


امینی درباره صحبت‌های محسن میلاد، رئیس سابق کمیته آب‌های آرام، که گفته بود نبودن مربی خارجی یکی از دلایل به‌دست نیارودن سهمیه در مسابقات اندونزی بود، تصریح کرد:« منکر توانمندی مربیان سطح بالای جهان نیستم، اما مربیان ایرانی هم بالاتر از آسیایی‌ها هستند. ما نمی‌توانستیم مربی خوب خارجی جذب کنیم، اما فراموش نکنیم مربیان ایرانی در مسابقات به خوبی کار کردند. نمونه آن را می‌توانید در طلای کایاک 4 نفره و مدال برنز کانوی دو نفره ببینید. ناکامی در نتیجه‌گیری در اندونزی ارتباطی به مربیان ندارد.»


وی درباره اینکه چقدر به کسب مدال در المپیک امیدوار است، خاطرنشان کرد:« به هیچ عنوان شانس مدالی را متصور نیستم. ما در بازی‌های آسیایی اینچئون 9 مدال گرفتیم اما هنوز فاصله زیادی با رقبای جهانی داریم. هدف‌گذاری ما برای المپیک 2020 توکیو است و امیدی به مسابقات 2016 ریو نداریم؛ هرچند در ناامیدی هم اتفاقات جالبی می‌افتد.»


انتهای پیام/

برچسب ها: غلامرضا امینی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته