دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

روایت دست اول گروه موسیقی از کشتاری که در پاریس جلو چشم آنها رخ داد/ بچه‌ای که زیر ژاکت چرمی مخفی شد + ویدئو

بخشی از فیلم مصاحبه مفصل گروه موسیقی Eagles of Death Metal درباره حادثه تروریستی پاریس در فضای مجازی منتشر شده است.
کد خبر : 51262

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، اعضای گروه موسیقی راک Eagles of Death Metal که هنگام قتل عام در سالن تئاتر باتاکلان مشغول اجرای کنسرت بودند، یک هفته پس از حادثه برای اولین بار جلوی دوربین در این مورد لب به سخن گشودند.


به گزارش ورایتی، جسی هیوز و جاشوا هوم در گفت‌و‌گو با پایگاه اینترنتی Vice روایت دست اولی از حادثه تروریستی پاریس را که جمعه شب گذشته، 13 نوامبر (22 آبان) اتفاق افتاد، بر زبان آوردند. مصاحبه کامل هفته آینده منتشر خواهد شد. در حال حاضر گزیده‌ای این گفت‌و‌گو با زمان حدود یک دقیقه منتشر شده است که این ویدئو را با حجم 2.5 مگابایت و فرمت MP4 در لینک ذیل می‌توانید تماشا کنید.






هیوز در این گفت‌و‌گو با صدایی لرزان و بغض‌آلود صحنه را چنین تشریح می‌کند: «چند نفر از تماشاگران در اتاق رختکن مخفی شده بودند و قاتل‌ها توانستند به آنها برسند و همه را بکشند، غیر از بچه‌ای که زیر ژاکت چرمی من مخفی شد.»


وی در بخش دیگری توضیح می دهد: «مردم خودشان را به مردن زدند. خیلی ترسیده بودند. یک علت مهم اینکه تعداد افراد کشته شده اینقدر زیاد است، این است که خیلی از مردم حاضر نبودند دوستانشان را رها کنند. خیلی از مردم خودشان را جلوی دیگران انداختند.»



هنگام حمله تروریست‌های گروه داعش به این سالن که در قرن نوزدهم ساخته شده است، کنسرت گروه موسیقی Eagles of Death Metal برگزار می شد و حدود یک‌هزار نفر در آن مکان حضور داشتند که از این میان 89 نفر جان خود را از دست داده‌اند. اعضای اصلی گروه موسیقی اجرا کننده کنسرت سالم ماندند اما چهار نفر ازافراد همکار و گروه پشتیبانی آنها کشته شدند. این چهار نفر نیک آلکساندر مدیر بازرگانی گروه، تامس آیاد مدیر تولید بین‌المللی Mercury Records، ماری موسر و مانو پرز نام داشتند.



گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

برچسب ها: گروه داعش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته