دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 شهريور 1399 - 13:56

رقابت 4 بازیکن سرخابی برای کسب عنوان بهترین لیگ قهرمانان آسیا

4 بازیکن تیم‌های پرسپولیس و استقلال نامزد بهترین گل دهه اخیر لیگ قهرمانان آسیا شدند.
کد خبر : 512580
vtqgpxytrqy3amyzwhbf.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا مرحله پایانی نظرسنجی انتخاب بهترین گل دهه اخیر لیگ قهرمانان را آغاز کرده است. در این نظرسنجی 10 گل برتر شرکت دارند.


در میان آن‌ها گل‌های آندرانیک تیموریان از استقلال به بوریرام تایلند، شجاع خلیل‌زاده از پرسپولیس به الاهلی عربستان، مامه باباتیام از استقلال به ذوب‌آهن و مهدی ترابی از پرسپولیس به السد قطر قرار گرفته‌اند. همچنین گل‌های عبدالعزیز الدوساری و وسلی از الهلال، محمود خمیس از النصر، عبدالمجید السواط از التعاون، سافاوی رشید از جوهور دارالتعظیم مالزی و رومارینیو از الاتحاد عربستان دیگر نامزدهای برترین گل هستند.


این سایت در خصوص گل‌های زده شده توسط بازیکنان ایرانی نوشت: گلی که آندرانیک تیموریان در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان در سال 2013 برابر بوریرام تایلند به ثمر رساند، شوتی بود که همانند موشک توقف‌ناپذیری وارد دروازه شد. صعود استقلال قطعی شده بود اما تیموریان با شوتی دیدنی توپ را به گوشه دروازه شلیک کرد تا برتری 3 بر یک استقلال را به مرحله نیمه‌نهایی برساند. باید دید بازیکن پیشین استقلال می‌تواند در صدر برترین گل‌های دهه قرار بگیرد؟


گل مامه باباتیام دومین بازیکن پیشین استقلال که به مرحله فینال برترین گل دهه اخیر لیگ قهرمانان صعود کرده، به زیبایی هر چه تمام‌تر وارد دروازه ذوب‌آهن شد. اگر این مهاجم سنگالی در ترکیب استقلال حضور نداشت، آنها برای صعود به مرحله بعد دچار تردید می‌شدند. گل دوم از هت‌تریک این بازیکن مقابل ذوب‌آهن یکی از گل‌های برتر لیگ قهرمانان است. او توپ را از فاصله 30 یاردی با ضربه چرخشی زیبا به گوشه بالای دروازه فرستاد.


شجاع خلیل‌زاده که گل او به انتخاب هواداران بهترین گل در لیگ قهرمانان در سال 2019 انتخاب شد، به فینال گل برتر دهه گذشته نیز صعود کرده است. او وقتی توپ روی هوا بود، هنرمندانه توپ را به گوشه دروازه فرستاد. اگرچه پرسپولیس با شکست نتوانست به مرحله بعدی صعود کند.


شوت فوق‌العاده مهدی ترابی باعث شد تا پرسپولیس در دیداری مهم برنده باشد. این بازیکن با نخستین گل خود در لیگ قهرمانان، در فینال برترین گل دهه اخیر به هم‌تیمی خود یعنی شجاع خلیل‌زاده پیوسته است. ترابی توپ را از فاصله 35 یاردی دریافت کرد و بدون آنکه کار اضافه‌ای انجام دهد با شوتی غیرقابل مهار توپ را به گوشه دروازه فرستاد. این گل باورنکردنی با ارزش، تحسین‌ها را برانگیخت ولی باید دید از نگاه کاربران بهترین گل دهه اخیر خواهد شد یا اینکه گلی دیگر انتخاب می‌شود؟


برای دادن رأی به بازیکن مدنظرتان (اینجا) کلیک کنید.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته