دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 شهريور 1399 - 14:51
شیوع کرونا در جهان؛

ترامپ بار بی‌کفایتی خود را به دوش دموکرات‌ها انداخت/ بستن مدارس فرانسه چند روز پس از بازگشایی

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر مدعی بهبود اوضاع اقتصادی هم‌زمان با شیوع کرونا در این کشور شد و گفت: دموکرات‌ها دومین بسته کمکی کووید-۱۹ را به گروگان گرفته‌اند.
کد خبر : 512559
AP20132756651193.0.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، آمارهای رسمی منتشرشده در وب‌سایت «ورلدومیترز» (worldometers) نشان می‌دهند تاکنون ۲۶ میلیون و 815 هزار و 877 نفر به کروناویروس مبتلا شد‌ه‌اند و 879 هزار و 355 نفر جان خود را از دست داده‌اند. همچنین ۱۸ میلیون و 923 هزار و 287 نفر بهبود یافته‌اند. آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان این ویروس قرار دارد.



در برزیل رکورد ۴ میلیون و 91 ‌هزار و 801 نفری ابتلا به کرونا ثبت شد و این کشور در جایگاه دوم کشورهای جهان قرار گرفت. هند با 4 میلیون و 21 هزار و 718 نفر در رتبه سوم، روسیه با یک میلیون و 20 هزار و 310 نفر در جایگاه چهارم و پرو با 676 هزار و 848 نفر در جایگاه پنجم کشورهای دارای بیشترین میزان ابتلا به این ویروس در جهان قرار دارند. 



۱۰ کشور نخست جهان بر مبنای تعداد افراد مبتلا به کرونا 


«تدروس آدهانوم»، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت درباره انحصارطلبی ملی‎گرایانه در تولید و عرضه واکسن کرونا هشدار داد و گفت: هر وقت به واکسن کووید-۱۹ دست یافتیم، باید از آن به نحو مؤثری استفاده کنیم.


همچنین سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد: بیش از 7 هزار نفر از کارکنان بهداشت و درمان در سراسر جهان به علت ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.




بیشتر بخوانید:


ساز ناکوک ترامپ برای مقابله با شیوع کووید-۱۹




افزایش شیوع کرونا در میان نظامیان آمریکا


چند ماه بیشتر از تظاهرات خشونت‌بار در ایالت‌های مختلف آمریکا در اعتراض به بیکاری و اوضاع بد اقتصادی و اجتماعی نمی‌گذرد که دونالد ترامپ ‌در کنفرانس خبری مدعی شد روند بهبود بی‌سابقه اقتصادی ایالات متحده همچنان ادامه دارد. 


دونالد ترامپ


 وی گفت: دولت آمریکا بی‌وقفه در تلاش برای ارتقای رفاه مردم در میانه بحران همه‌گیری کروناست، اما دموکرات‌ها در کنگره دومین بسته کمکی کووید-۱۹ را به دلایلی که مشخص نیست، به گروگان گرفته‌اند.


از سوی دیگر وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد هفت نفر از نیروهای این نهاد نظامی به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. طبق آمار ارائه شده به‌وسیله وب‌سایت پنتاگون، تاکنون ۵۵ هزار و ۷۰۵ نفر از نیروهای وزارت دفاع به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.


اروپا در کانون بحران شیوع کرونا


روند افزایش شیوع کرونا در فرانسه همچنان ادامه دارد. «ژروم سالمون»، مدیرکل سلامت وزارت بهداشت فرانسه اعلام کرد: در شبانه‌روز گذشته 8 هزار و 975 مورد کرونای مثبت در کشور ثبت شده است که نشان می‌دهد چرخش ویروس کرونا در کشور به صورت فوق‌العاده‌ای در حال افزایش است.



تاکنون حدود 310 هزار نفر در فرانسه به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند که از این تعداد حدود ۳۱ هزار نفر جان باخته‌اند.



در میان کشورهای اروپایی، فرانسه بالاترین نرخ ابتلای روزانه کرونا را به خود اختصاص داده و این در حالی است که برخی از کشورهای همسایه ازجمله هلند، بلژیک، انگلیس و آلمان قوانین سخت‌گیرانه در زمینه ورود اتباع فرانسوی به سرزمین‌شان وضع کرده‌اند.


از سوی دیگر تنها چند روز بعد از بازگشایی مدارس در فرانسه، وزارت آموزش این کشور به‌دلیل شیوع ویروس کرونا ۲۲ مدرسه را بست.


کرونا جهان


همچنین به‌دنبال ثبت رسمی نخستین واکسن ضد کرونای روسیه و اطمینان بخش بودن این واکسن، مقام‌های عالی‌رتبه این کشور یکی پس از دیگری با حضور در مراکز درمانی این کشور، واکسن کرونا را تزریق می‌کنند.


 سیر صعودی ابتلا به کرونا در میان صهیونیست‌ها 


دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا در گزارش هفتگی خود درباره کرونا اعلام کرد رژیم صهیونیستی در هفته گذشته بیشترین موارد ابتلا به این ویروس را بر اساس جمعیت ثبت کرده است.


این گزارش بیانگر آن است که 199 هزار مورد ابتلا به ازای هر یک میلیون صهیونیست به صورت روزانه در هفته گذشته ثبت شده است.


فخرالدین کوچا، وزیر بهداشت ترکیه گفت: در 24 ساعت گذشته 53 نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند و از 117 هزار و 113 آزمایش گرفته شده یک‌هزار و 612 مبتلای جدید به این ویروس شناسایی شده‌اند. به این ترتیب، آمار کل مبتلایان به 276 هزار و 555 نفر و آمار جان‌باختگان نیز به 6 هزار و 564 نفر افزایش یافته است.


انتهای پیام/4106/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب