دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آذر 1394 - 13:44
در گفت‌وگو با آنا

حمیدرضا قلی‌پور: کسب پنجمین مدال طلای جهان لذت‌بخش است/ به دنبال رکوردشکنی نیستم

دارنده چهار مدال طلای مسابقات جهانی گفت: به دنبال رکوردشکنی در ووشو نیستم اما برای کسب پنجمین مدال طلا در مسابقات جهانی تلاش خواهم کرد.
کد خبر : 51250

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، سیزدهمین دوره رقابت‌های ووشو قهرمانی جهان به میزبانی اندونزی برگزار شد که طی آن حمیدرضاقلی‌پور نماینده وزن 90 کیلوگرم تیم ملی کشورمان توانست برای چهارمین بار مدال طلای مسابقات جهانی را از آن خود کند.


قلی‌پور درخصوص کیفیت این مسابقات به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «این دوره از مسابقات با حضور 82 کشور برگزار شد که این استقبال نشان داد ووشو در سایر کشورها پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته‌ است. ازسوی‌ دیگر با توجه به اینکه زمزمه المپیکی شدن ووشو در سال 2024 مطرح شده است تمامی کشورها در این رشته سرمایه گذاری کرده‌اند و اردوهای مشترکی با هم برگزار می‌کنند. امروز تمامی کشورها به دنبال این هستند که برای تیم‌هایشان از مربیان چینی استفاده کنند تا در این رشته پیشرفت کنند.»


وی افزود: «تیم ایران در این مسابقات عملکرد خوبی داشت اما با توجه به میزبانی اندونزی و کسب 6 مدال این کشور در بخش تالو، ایران از نظر تیمی رتبه سوم را به دست آورد. به طور کلی عملکرد ایران در بخش تالو خوب نیست. در دوره قبل هم توانسته بودیم در این رشته مدال کسب کنیم اما در این دوره موفق نشدیم، اما خداراشکر وضعیت ایران در رشته ساندا خوب است و با کسب 6 مدال توانستیم عنوان نایب قهرمانی سال گذشته را تکرار کنیم.»


دارنده چهار مدال طلای مسابقات جهانی در پاسخ به این سوال که آیا برای کسب پنجمین مدال طلا و ادامه رکوردشکنی فکر می‌کند یا خیر، عنوان کرد: «به دنبال رکودشکنی نیستم اما کسب چهار مدال طلا برای من لذت‌بخش است و به دنبال این هستم که با کسب پنجمین مدال طلا این لذت را تداوم ببخشم. با توجه به اینکه ووشو هنوز رشته المپیکی نیست تلاشم این است که در مسابقات جهانی پنجمین مدال طلا هم به دست بیاورم.»


قلی‌پور در پایان به مسابقات پیش رو اشاره کرد و گفت: «در حال حاضر دیگر مسابقات برون مرزی نداریم ولی چند هفته دیگر لیگ ووشو شروع خواهد شد و باید برای لیگ خودمان را آماده کنیم. سال آینده هم مسابقات قهرمانی جهان و رویداد جام قهرمانی از مهمترین مسابقات برون مرزی ما خواهد بود.»


انتهای پیام/

برچسب ها: مدال طلا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته