دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 اسفند 1393 - 09:06
با مطالبی از شفیعی کدکنی، محمدعلی موحد و ایرج افشار

تازه‌ترین شماره «بخارا» به پیشخوان رسید

صد وچهارمین شماره از نشریه «بخارا» با در برگیری مطالب متنوعی در حوزه فرهنگ، ادبیات، زبان شناسی و تاریخ وارد پیشخوان روزنامه فروشی‌ها شد.
کد خبر : 5124

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، صد و چهارمین شماره از نشریه «بخارا» به یادنامه عباس زریاب خویی ختصاص دارد.


در یادنامه عباس زریاب شخصیت‌هایی چون محمدعلی موحد، محمدرضا شفیعی کدکنی، ایرج افشار و... به ارائه مقالات مختلفی پرداخته‌اند که «زریاب در آینه نامه هایش»، «دریغا زریاب و دریغا فرهنگ ایرانی»، «شبی که بابک از تهران خبر واقعه زریاب را داد» و... برخی از این مقالات هستند.


این شماره از «بخارا» نیز به تبع دیگر شماره‌ها مشتمل بر بخش‌هایی چون زبان‌شناسی،نقد ادبی، پژوهش، ادبیات معاصر جهان، تاریخ نشر و ایران شناسی است.


«سرایش و کتابت مثنوی»،«زبان و نظریه ارتباط»،«کتاب مقدس در انگلستان»، «آزادی ونویسنده»، «تاریخ نشر در ایران»، «اوراق پریشان»، «تازه‌ها و پاره‌های زبان اردو»، «یاد یار مهربان»،«دهه عاشورا به روایت ناصرالدین شاه قاجار»، «توصیه‌هایی به هفتاد سالگان و بالاترها»، «درباره لغت نامه بزرگ فارسی»،«باطنی و بهرنگی،نکته‌ای آوا‌شناختی»، «عرض،نه تعریض» و... برخی از مطالبی هستند که در این شماره از نشریه «بخارا» گنجانده شده‌اند.



در بخش پایانی این نشریه نیز گزارشی درباره «شب آرتور کریستین سن» ذکر شده است و پژوهشگران و صاحب‌قلمانی چون شهاب دهباشی، ژاله آموزگار، کلاوس پدرسن، کارلو چرتی،مهرداد ملک زاده، صادق سجادی، سیما سلطانی و ...درباره این شخصیت به ارائه مقاله پرداخته‌اند.


صد و چهارمین شماره از نشریه «بخارا» به سردبیری و مدیر مسئولی علی دهباشی و با قیمت پانزده هزار تومان در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.


انتهای پیام/

برچسب ها: بخارا علی دهباشی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته