دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آذر 1394 - 12:19

فرمانده ارتش فرانسه: انتظار پیروزی فوری بر گروه داعش را نداریم

فرمانده ارتش فرانسه امروز یکشنبه گفت انتطار ندارد پیروزی نظامی علیه گروه داعش به سرعت و پس از حملات هوایی پاریس به اهدافی در سوریه به دست آید.
کد خبر : 51237

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری فرانسه، «پیر د فیلیپه» فرمانده ارتش فرانسه از «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری این کشور خواست تا ائتلاف بزرگی شامل دولت‌های آمریکا و روسیه برای جنگ با گروه داعش در سوریه تشکیل دهد.


رئیس ستاد مشترک ارتش فرانسه در مصاحبه با روزنامه «ژورنال د دژمان» چاپ فرانسه گفت: پیروزی نظامی بر گروه داعش در بازه زمانی کوتاه‌مدت به دست نمی‌آید.


وی افزود: در ارتش می‌دانیم که مبارزه‌ای طولانی در پیش داریم ولی مردم از ما انتظار نتیجه‌ای فوری دارند. ما در سوریه و عراق در قلب این تناقض قرار داریم. همه می‌دانیم که این درگیری در نهایت به‌وسیله کانال‌های دیپلماتیک و سیاسی قابل حل است.


«د فیلیپه» با بیان اینکه درباره اوضاع سوریه تماس تلفنی با همتای روس خود داشته است، گفت: فرانسه در مرحله کنونی هیچ‌گونه هماهنگی و مشورت برای حمله یا مشخص کردن اهداف با طرف روسی ندارد.


«اولاند» قرار است در هفته جاری با «ولادیمیر پوتین» و «باراک اوباما» روسای‌جمهوری روسیه و آمریکا دیدار و گفت‌وگو کند. وی روز سه‌شنبه برای دیدار با «اوباما» به واشنگتن سفر می‌کند و سپس برای دیدار با «پوتین» راهی مسکو می‌شود.


گروه داعش پیشتر مسئولیت حملات انتحاری و انفجار در پاریس که منجر به کشته شدن 130 نفر شده است را برعهده گرفته و اعلام کرده بود که این حملات در پاسخ به نقش‌آفرینی پاریس در حملات هوایی ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در عراق و سوریه انجام شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: گروه داعش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته