دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 شهريور 1399 - 16:36
با حضور استاندار مرکزی؛

کلنگ 2 پروژه در دانشگاه آزاد اسلامی اراک به زمین خورد/ گشایش دهکده فناوران سلامت

آیین کلنگ‌زنی مجتمع دامپروری و مجموعه آبزی‌پروری دانشگاه آزد اسلامی واحد اراک با حضور استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان برگزار شد و دهکده فناوران سلامت این دانشگاه گشایش یافت.
کد خبر : 512129
000.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اراک، ظهر امروز آیین کلنگ‌زنی دو پروژه توسعه مجتمع دامپروری و مجموعه آبزی‌پروری و گشایش دهکده فناوران سلامت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در راستای درآمدزایی غیرشهریه‌ای و جلوگیری از خام‌فروشی شیر و تولید محصولات لبنی با حضور مسئولان استانی و دانشگاهی برگزار شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در حاشیه این مراسم اظهار کرد: توسعه مجتمع دامپروری این واحد دانشگاهی در شهرک دانشگاهی امیرکبیر با اخذ مجوزهای لازم در فضایی به مساحت 8 هزار مترمربع راه‌اندازی خواهد شد که نزدیک به ۴ هزار متر آن فضای مسقف و سالن‌های پرورش دام خواهد بود و تعداد دام مولد از 50 رأس به ۲۰۰ رأس و کل گله به ۶۰۰ رأس افزایش خواهد یافت.



حسین کلانتری افزود: پیش‌بینی می‌شود تولید شیر از ۲ هزار کیلوگرم در روز به 7 تن در روز برسد و تولید گوشت قرمز از سالانه ۱۲ تن به ۵۰ تن در سال افزایش یابد.


وی اضافه کرد: مجموعه آبزی‌پروری(ماهیان سردآبی) در شهرک دانشگاهی امیرکبیر هم در زمینی به مساحت یک هزار ۵۰۰ متر با ساخت ۶ استخر هشت ضلعی است که در یک دوره پرورش می‌تواند ۲0 تن ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمان پرورش دهد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک عنوان کرد: این مجموعه آبزی‌پروری می‌تواند نیاز اراضی کشاورزی دانشگاه را به کودهای شیمیایی کمتر کند و با غنی‌سازی آب کشاورزی موجب حاصلخیزی اراضی و بهبود کیفیت محصولات تولیدی شود.


کلانتری گفت: دهکده فناوران سلامت و فروشگاه لبنی در فضایی به متراژ 900 مترمربع با نصب تجهیزات کامل خط تولید محصولات لبنی نظیر شیر کم‌چرب، انواع ماست، خامه، کره، کشک، دوغ و انواع بستنی و روزانه تا ۵ تن فراورده لبنی بهداشتی و مشتری‌پسند بدون دخالت دست و کاملاً استریل و نهایتاً وکیوم شده تولید خواهد کرد.


وی مطرح کرد: این مجموعه علاوه بر درآمدزایی غیرشهریه‌ای، اشتغال‌زایی بیش از ۳۰ نفر نیروی انسانی را به‌صورت مستقیم خواهد داشت.


سیداحسان شیرنگی مدیرکل اقتصاد و توسعه سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی، علی آقازاده استاندار استان مرکزی، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی و دیگر حاضران در مراسم در بدو ورود به دانشگاه با حضور در آرامگاه شهدای جاویدالاثر دانشگاه آزاد اسلامی اراک با ادای احترام و قرائت فاتحه یاد و خاطره قهرمانان ۸ سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.


محمدکریم شفیعی شهردار کلانشهر اراک  و اعضای شورای اسلامی  اراک، معاونان استاندار، مدیران و مسئولان نهادها و سازمان‌های اراک، رؤسای واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه، استادان، کارکنان و دانشجویان و برخی از اعضای کمیسیون  دائمی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، خبرنگاران و... در این مراسم حضور داشتند.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته