دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فاصله صادرات و واردات کمتر شد

تازه‌ترین آمار گمرک از اوضاع تجارت خارجی ایران نشان می‌دهد کشورمان طی 11 ماه نخست امسال 94 میلیارد و 564 میلیون دلار انواع کالا را با سایر کشورها مبادله کرده‌ است.
کد خبر : 5121

به گزارش گروه اقتصادی آنا و به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، در این مدت 46 میلیارد و 306 میلیون دلار انواع کالا از کشور صادر و 48 میلیارد و 258 میلیون دلار انواع کالا به کشور وارد شده‌است.


مهمترین نکته در خصوص آمار تجارت خارجی 11 ماهه ماهه کشورمان افزایش 22.05 درصدی ارزش صادرات کشورمان در برابر رشد 12.3 درصدی ارزش واردات است که آهنگ رشد قابل توجه ارزش صادرات در برابر واردات را نشان می‌دهد.


اقلام عمده صادرات غیرنفتی در مدت یاد شده شامل پروپان مایع شده، بوتان مایع شده، متانول، پلی اتیلن گرید فیلم و قیر نفت و عمده‌ترین خریداران کالاهای صادراتی کشورمان هم به ترتیب چین، عراق، امارات متحده عربی، افغانستان و هند بوده‌اند.
عمده واردات کشورمان هم به ترتیب به گندم، وسایل نقلیه با موتور پیستونی درون سوز با حجم سیلندر بیشتر از 1500 سانتیمتر مکعب، ذرت، برنج و کنجاله سویا اختصاص دارد. عمده کشورهای صادرکننده کالا به ایران هم در یازده ماهه امسال به ترتیب شامل چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی، ترکیه و هند بوده‌ است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب