دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

صدور ۷۱۵ مجوز پرواز به نجف و بغداد به مناسبت اربعین

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری از صدور ۷۱۵ مجوز پرواز فوق‌العاده و برنامه‌ای به مقاصد نجف و بغداد به مناسبت اربعین خبرداد و گفت: نرخ‌های مصوب سازمان هواپیمایی برای مقاصد عتبات تنها برای بازه زمانی ۴ تا ۱۸ آذر است و پس از آن تابع قیمت‌های رقابتی و آزاد خواهد بود.
کد خبر : 51203

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد خداکرمی با بیان اینکه برای این ایام مجوز ۵۶۲ پرواز فوق‌العاده نیز صادر شده است، افزود: ۵۳۳ پرواز به مقصد نجف و ۲۹ پرواز نیز به مقصد بغداد است.


وی تصریح کرد: علاوه بر پروازهای فوق‌العاده ۱۵۳ پرواز برنامه‌ای به مقاصد پروازی نجف و بغداد انجام می‌شود که ۱۱۰ پرواز مربوط به نجف و ۴۳ پرواز نیز به مقصد بغداد خواهد بود.


معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: پروازهای عتبات توسط ۱۰ شرکت هواپیمایی ایرانی ماهان، ایران‌ایر، ایران‌ایرتور، کیش‌ایر، معراج، قشم‌ایر، آسمان، نفت، کاسپین، زاگرس و دو شرکت هواپیمایی عراق‌ایر و فلای‌بغداد انجام‌ می‌شود.


وی عنوان کرد: سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی بر روند فروش بلیت و جلوگیری از گران‌فروشی نظارت دارند. علاوه بر این دستگاه‌هایی خارج از سازمان هواپیمایی نیز بر قیمت‌ها نظارت خواهند داشت.


خداکرمی با یادآوری اینکه در سال جاری به دلیل جلوگیری از ایجاد بازار سیاه و گران‌فروشی نرخ‌های مصوب برای بلیت‌ مسیرهای عتبات توسط سازمان هواپیمایی و هماهنگی شرکت‌های هواپیمایی در نظر گرفته شده است، گفت: بر اساس این مصوبه نرخ مسیر پروازی تهران - نجف - تهران ۹۵۰ هزار تومان، تهران - بغداد - تهران ۸۵۰ هزار تومان، مشهد- نجف- مشهد یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و مشهد- بغداد- مشهد نیز یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تعیین شد؛ همچنین نرخ بلیت از سایر شهرهای کشور به مقاصد نجف و بغداد با نرخ‌ بلیت‌های از مبدا تهران محاسبه می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته