دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 شهريور 1399 - 11:06
رئیس پلیس پایتخت خبر داد؛

جمع‌آوری ۶۳۶ معتاد متجاهر توسط پلیس تهران بزرگ

رئیس پلیس پایتخت گفت: ۶۳۶ نفر معتاد متجاهر در این طرح جمع‌آوری شد که از این تعداد ۲۸۰ نفر در امر سرقت و فروش اموال مسروقه نقش داشتند، ۱۹ مالخر که این معتادان به آنها رجوع می‌کردند نیز دستگیر شدند.
کد خبر : 511991
637273082766989093_lg.jpg

به گزارش خبرنگار انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،‌ سردار حسین رحیمی در ششمین مرحله طرح ظفر پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت اظهار کرد: بعد از تاسوعا و عاشورا طرح جدید پاکسازی محله به محله را شروع کردیم و تمام پلیس‌های تخصصی هم در این طرح شرکت کرده‌اند.


وی افزود: در مجموع ۱۴۶ نفر از خرده فروشان را در ۴۸ ساعت دستگیر کردیم و حدود ۱۵۰ کیلو مواد مخدر از داخل منازل این افراد کشف شده است.


رئیس پلیس پایتخت گفت: چهار قاچاقچی سابقه دار و بزرگ در این طرح شناسایی و دستگیر شدند.


رحیمی بیان کرد: ۶۳۶ نفر معتاد متجاهر در این طرح جمع‌آوری شد که از این تعداد ۲۸۰ نفر در امر سرقت و فروش اموال مسروقه نقش داشتند، ۱۹ مالخر که این معتادین به آنها رجوع می‌کردند هم دستگیر شدند.


وی افزود: ۱۲۰ اتباع خارجی بدون مجوز اقامتی هم در این طرح شناسایی و دستگیر شدند، این اتباع یا معتاد متجاهر بودند و یا اقدام به تهیه و توزیع مواد مخدر می‌کردند.


وی ادامه داد: ۲۱ باب منزل را با همکاری دستگاه قضائی پلمب کردیم چراکه محل فروش مواد مخدر یا اسکان معتادین بودند. همچنین ۲۷ واحد صنفی هم پلمب شدند و ۹ دستگاه موتورسیکلت مسروقه و ۲۰ دستگاه خودرو هم از قاچاقچیان خرد کشف شده است.


فرمانده انتظامی پایتخت گفت: از شهرداری و دستگاه‌های مشابه انتظار داریم تا در محله‌هایی مانند شوش، مولوی و هرندی فضاهای سبز و تفریحی بیشتری ایجاد کنند و کنار پلیس برای پاکسازی و امن سازی این مناطق بایستند.


سردار رحیمی در انتها گفت: تعداد ۴ هزار نفر معتاد داریم که دارای بیماری‌های خاص هستند که هیچ نهادی آنها را پذیرش نمی‌کند، در مراکز نگهداری معتادین متجاهر نیازمند بازسازی و نوسازی هستیم و حداقل به ۶ هزار ظرفیت جدید در این موضوع نیازمندیم.


انتهای پیام/4148


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته