دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آذر 1394 - 10:46
رئیس پلیس گذرنامه و مهاجرت ناجا:

اتباع غیرایرانی باید از مرز «شلمچه» برای سفر به عراق استفاده کنند

رئیس پلیس گذرنامه و مهاجرت ناجا گفت: در جلسه روز گذشته وزارت کشور مصوب شد که تمام اتباع خارجی برای عزیمت به کشور عراق فقط باید از مرز شلمچه عبور و مرور داشته باشند.
کد خبر : 51165

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، صبح امروز سردار محمد بابایی رئیس پلیس گذرنامه و مهاجرت ناجا در رادیو اربعین با اشاره به نحوه و الزامات ورود و خروج اتباع غیرایرانی برای تشرف به عتبات و عالیات در زمان اربعین حسینی اظهار کرد: تمامی اتباع خارجی ساکن در ایران بجز دارا بودن ویزا و گذرنامه معتبر به کارت اقامت معتبر و روادید خروج مراجعت برای تردد به کشور عراق نیاز دارند.


وی با اشاره به جلسه روز گذشته در وزارت کشور افزود: در جلسه روز گذشته وزارت کشور مصوب شد که تمام اتباع خارجی برای عزیمت به کشور عراق فقط باید از مرز شلمچه عبور و مرور داشته باشند.


سردار بابایی ادامه داد: چه آنهایی که کارت اقامت داشته و چه کسانی که کشور ما را برای عبور استفاده می‌کنند باید از مرز شلمچه عبور کرده و امکان تردد از مهران و چزابه برای آنها فراهم نیست.


رئیس پلیس گذرنامه و مهاجرت ناجا افزود: در مرز شلمچه سالن مستقل و گیت‌ها و مسیر مستقل برای اتباع غیر ایرانی در نظر گرفته شده است تا این افراد با اطمینان و راحتی بیشتری به کشور عراق سفر کنند.


بابایی همچنین در رابطه با اخذ ویزا گفت: دولت عراق قول داده است که در روزهای آینده برای اخذ ویزا اقدامات بهتری انجام دهد و ما از زائران می‌خواهیم که از بازه زمانی غیر اداری هم برای اخذ ویزا استفاده کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته