دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 شهريور 1399 - 08:15
حاجی‌پور در گفتگو با آنا:

تشکیل شبکه ملی اطلاعات به مقابله با شبیخون فرهنگی می‌انجامد/ دولت الزامات تشکیل اینترنت داخلی را فراهم کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، بر ضرورت تشکیل و راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات باهدف مقابله با شبیخون فرهنگی تأکید کرد.
کد خبر : 511467
202005107475379578.jpg

رضا حاجی‌پور در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با تأکید بر ضرورت توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تشکیل شبکه ملی اطلاعات، اظهار کرد: تشکیل شبکه ملی اطلاعات با توجه به اینکه در شرایط جنگ نرم قرار گرفته‌ایم، لازم بوده از این‌رو مجلس آماده تعامل با دولت برای تسریع در راه‌اندازی آن است.


وی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا محدودیت‌های بسیاری را در خصوص استفاده از فضای مجازی ایجاد کرده‌اند، افزود: عدم دسترسی به همه شبکه‌های مجازی یکی از اقداماتی است که دولت‌ها برای مصون‌سازی هر چه بیشتر در دستور کار خود قرار داده‌اند.


نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید با تشکیل شبکه ملی اطلاعات در داخل کشور جلوی شبیخون فرهنگی را گرفت، تصریح کرد: قرار گرفتن آزادانه اینترنت در اختیار همه اقشار جامعه و همه سنین آفتی است که کشور را به سمت اهداف برخی کشورها هدایت خواهد کرد.


وی با بیان اینکه در شرایط شیوع کرونا که استفاده از فضای مجازی در بین کودکان نیز افزایش‌یافته ضرورت راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات بیش‌ازپیش احساس می‌شود، یادآور شد: برای اینکه فضای مجازی که دنیا را به چالش کشانده، در ایران نتواند تیر زهرآگین خود را بر پیکره قشر کودک و نوجوان وارد کند، باید تسریع در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات جدی گرفته شود.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با تأکید بر اینکه  راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات در بسیاری از حوزه‌ها برای کشور منشأ خیروبرکت خواهد شد، افزود: باید فضای مجازی با اینترنت ملی گسترش یابد تا نگران آفت‌های بی‌شمار این حوزه نباشیم.


حاجی‌پور ادامه داد: تأمین زیرساخت‌های موردنیاز لازمه راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات بوده؛ ازاین‌رو انتظار ما از دولت تأمین این ملزومات است.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه باید طبق مؤلفه‌های موجود در آمایش سرزمینی توزیع امکانات برابر برای همه پیگیری شود، گفت: برای رعایت عدالت اجتماعی باید راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات در کشور جدی گرفته شود تا همه در هر نقطه‌ای از کشور بتوانند دسترسی لازم به فضای مجازی را داشته باشند.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تا زمانی که شبکه ملی اطلاعات تشکیل و در کشور راه‌اندازی شود دستگاه‌های اجرایی باید بتوانند با نظارت کافی نسبت به تهدیدات فضای مجازی اقدام کنند.


انتهای پیام/4151/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته