دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آذر 1394 - 10:16

وال‌استریت‌ژورنال خبر داد؛ تلاش اعراب و غرب برای جداکردن موضع روسیه از ایران

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در گزارشی از تلاش برخی کشورهای عربی، اروپایی و آمریکا برای جدا کردن موضع روسیه و ایران از یکدیگر درباره اوضاع سوریه خبر داد و نوشت این دو کشور هم‌اکنون با کنار رفتن «بشار اسد» از قدرت در سوریه مخالفت می‌کنند.
کد خبر : 51145

به‌گززارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شبکه خبری «العربیه» گزارش کرد در گزارش روزنامه «وال‌استریت ژورنال» آمده است که کشورهای عربی تعیین زمانی برای کنار رفتن «بشار اسد» از قدرت را به‌عنوان پیش‌شرطی برای آتش‌بس مطرح کرده‌اند.


این روزنامه آمریکایی مدعی است «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه گفته است چنانچه کشورهای عربی از روسیه حمایت کنند، مسکو در محدود کردن نقش تهران در منطقه نقش موثری ایفا خواهد کرد.


بر اساس این گزارش، «پوتین» دوستان بین‌المللی خود را با تاکید بر تلاش روسیه برای کاهش نقش ایران در بحران سوریه، شگفت‌زده کرده است.


«العربیه» هم در این باره نوشت: پایان حمایت سیاسی روسیه از ایران در بحران سوریه، راه را برای اتحاد بیشتر در مقابله با گروه داعش هموارتر و موضع بین‌المللی را در برابر «بشار اسد» تقویت می‌کند، به ویژه اینکه فرانسه خواستار تشکیل ائتلاف جدیدی به رهبری پاریس، مسکو و واشنگتن برای جنگ با داعش شده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته