دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 شهريور 1399 - 08:31
آنا گزارش می‌دهد؛

بلاتکلیفی و آشفته بازار وزنه‌برداری در جهان/تمرینات انفرادی پولادمردان همچنان ادامه دارد

در شرایطی که مجوز برخی رشته‌ها برای برگزاری اردوی ملی صادر شده اما پولادمردان همچنان بلاتکلیف هستند و وضعیت فدراسیون جهانی هم چندان مساعد نیست.
کد خبر : 511447
10550631_533.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، هفته گذشته ستاد مقابله با کرونا مجوز برخی رشته‌های ورزشی از جمله کشتی و تکواندو را برای برگزاری اردوهای تیم‌های ملی صادر کرد اما در این میان وزنه‌برداران همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند و نه تنها ستاد مقابله با کرونا مجوز فعالیت این رشته را صادر نکرده بلکه فدراسیون وزنه‌برداری هم برنامه‌ای برای هیچ کدام از وزنه‌برداران ندارد و این روزها هر کدام در شهر و دیار خود مشغول به فعالیت هستند.


در کنار این بلاتکلیفی وضعیت در فدراسیون جهانی هم چندان مساعد نیست؛ از زمانی که تاماش آیان به دلیل موضوع دوپینگ و فساد مالی از این فدراسیون رفته، هدایت فدراسیون جهانی برعهده یک رئیس موقت گذاشته شد. قرار بود اساسنامه فدراسیون جهانی نوشته شود اما با شیوع ویروس کرونا هیچ یک از برنامه‌ها اجرا نشد و این روزها وضعیت فدراسیون جهانی هم آشفته‌ است. تکلیف رقابت‌های گزینشی المپیک مشخص نیست؛ برگزاری زمان مسابقات هم در هاله‌ای از ابهام است و این مسائل بیشتر از گذشته وزنه‌برداری را به چالش کشانده است.


همانطور که پیشتر گفته شد وضعیت وزنه‌برداری در ایران هم چندان مناسب نیست؛ اردوها برگزار نمی‌شود و وزنه‌برداران هم فعلا مشغول تمرینات انفرادی هستند. با توجه به آشفتگی که در فدراسیون جهانی وجود دارد، مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری هم از این موضوع استقبال کردند و برنامه‌ای برای ملی‌پوشان در نظر نگرفتند و حتی تلاشی هم برای صدور مجوز از سوی ستاد مقابله با کرونا هم انجام نداده‌اند؛ چرا که فدراسیون هم وضعیت مالی چندان مناسبی ندارد و مسئولان فدراسیون هم ترجیح می‌دهند در شرایط فعلی هزینه‌ای متحمل نشوند.


آشفتگی بازار فدراسیون جهانی و بی‌برنامگی فدراسیون ایران زمانی نگران‌کننده می‌شود که وزنه‌برداران ایران هنوز سهمیه‌ای برای المپیک کسب نکرده‌اند و تکلیف مسابقات قاره‌ای هم نامشخص است. وزنه‌برداری یکی از سه ضلع مدال‌آوری کاروان ایران محسوب می‌شود اما در حال حاضر با توجه به شرایط فعلی وضعیت این رشته کمی نگران‌کننده شده است. البته با توجه به اینکه در سال ۲۰۲۰ رسما هیچ مسابقه‌ای در پیش نیست وزنه‌برداران چندماهی زمان در اختیار دارند؛ اما در سال منتهی به المپیک این بلاتکلیفی می‌تواند آسیب جدی به پولادمردان وارد کند.


انتهای پیام/۴۰۵۷/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته