دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آذر 1394 - 10:26
در گفت‌وگو با آنا

امید نوروزی: فعلا به طلای المپیک فکر نمی‌کنم/ بنا بهترین‌ها را انتخاب می‌کند

کشتی‌گیر تیم ملی فرنگی گفت: با محمد بنا می‌توانیم نتایج خوبی را رقم بزنیم چرا که او می داند چگونه شاگردانش را روی تشک بفرستد.
کد خبر : 51137

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا،‌ امید نوروزی پس از مدتی جدایی از تیم ملی کشتی فرنگی دوباره به اردوها بازگشته است. او که پس از جدایی محمد بنا فروغ چندانی در کشتی ملی ایران نداشت تنها در مسابقات جهانی قزاقستان موفق به کسب مدال نقره شد و حالا با آمدن بنا به دنبال بازگشت موفق به تیم ملی است تا با کسب سهمیه ریو بار دیگر برای کسب مدال طلای المپیک خیز بلندی بردارد.


گفت و گوی خبرنگار آنا با قهرمان المپیک لندن را در زیر می‌خوانید:


* در مرحله سوم اردوهای تیم ملی هم حضور پیدا کرده‌ای، آمادگی‌ات در چه سطحی است؟


-با آمدن محمد بنا به تیم ملی شرایط مساعدی فراهم شده‌است تا ملی‌پوشان بتوانند در سطح اول کشتی جهان بدرخشند. من از مرحله دوم اردوها به تیم اضافه شدم و تمرینات بسیار خوبی را در کنار سایر بچه‌ها انجام می‌دهم. روز به روز شرایط بهتر می‌شود و به آمادگی که مدنظر خودم و سرمربی تیم ملی است نزدیکتر می‌شوم. باید تلاش کنم تا از سوی کادرفنی برای رقابت‌های کسب سهمیه المپیک ریو در وزن 66 کیلوگرم انتخاب شوم.


* محمد بنا معتقد بود هنوز از لحاظ فکری آمادگی لازم برای حضور در میادین را نداری و به همین دلیل در مسابقات جام حیدرعلی‌اف جزو نمایندگان تیم ملی قرار نگرفتی؟


- به طور حتم سرمربی تیم ملی بهتر از هر کسی می‌تواند شرایط کشتی‌گیرانش را درک کند. من حداکثر تلاشم را می‌کنم تا در بهترین فرم خود برای کشورم کشتی بگیرم. اصلا دوست ندارم که به مسابقاتی اعزام شوم و نتوانم مدال بگیرم. البته محمد بنا فردی نیست که اجازه دهد کشتی‌گیر ناآماده رو تشک برود. او بهترین‌ها را انتخاب می‌کند چرا که موفقیت تیم ملی از هر چیزی برایش مهم‌تر است.


* با وجود چنین سخت‌گیری‌هایی از سوی بنا ،چقدر امیدواری که بتوانی دوبنده تیم ملی در وزن 66 کیلو را دوباره برتن کنی و برای کسب دوباره طلای المپیک به میدان بروی؟


- بیش از 8 ماه تا المپیک زمان داریم و من در این مدت باید به نحوی آماده شوم که بنا دست روی من بگذارد و انتخابم کند. چیزی که برای خودم خیلی مهم است کسب سهمیه المپیک در این وزن است. من بیش از 17 ماه از اردوهای تیم ملی دور بودم و تنها یک بار در این فاصله در مسابقات جهانی قزاقستان در ترکیب تیم ملی حضور داشتم که با شیطنت‌های داور در بازی فینال نایب قهرمان جهان شدم. این بار شرایط خیلی فرق می‌کند چرا که دو سه نفر از عنوان‌دارهای جهان هنوز موفق به کسب سهمیه نشده‌اند و من هم بعد ار مدت‌ها برگشتم. خوب این شرایط انگیزه مرا بیشتر را می‌کند که با جدیت بیشتری تمریناتم را پیگیری کنم. اگر بتوانم توانایی‌هایم را تا زمان انتخاب نماینده تیم ملی در المپیک نشان دهم قطعا سرمربی تیم ملی مرا انتخاب می‌کند.


* این تلاش و انگیزه‌ در نهایت منجر به کسب دوباره مدال طلای المپیک خواهد شد؟


- اتحادیه جهانی کشتی هر سال قوانین را عوض می‌کند و این موضوع کار را سخت کرده است. الان داوران با یک اخطار و امتیاز نتیجه یک مسابقه را عوض می‌کنند. بنابراین من نیاز به آمادگی فیزیکی و روانی بالایی دارم تا بتوانم بهترین عملکردم را در مسابقات پیش رو ارائه دهم. فراموش نکنیم که برای پیروزی باید با تفکرات مثبت روی تشک رفت تا اتفاقات خوب را بتوان رقم زد. نباید دغدغه خاصی داشته باشیم. فعلا به طلای المپیک فکر نمی‌کنم چرا که هدفم در ابتدا کسب سهمیه است. البته اگر محمد بنا تشخیص دهد که من می‌توانم نماینده 66 کیلوی ایران برای به دست آوردن سهمیه المپیک باشم.


* حالا که محمد بنا آمده و احد پازاج رفته آینده کشتی فرنگی را چگونه ارزیابی می‌کنی؟


- کادر قبلی زحمات خود را کشید. دوست ندارم زحمات احد پازاج نادیده گرفته شود. او به همراه دیگر مربیان تیم ملی حداکثر تلاش خود را برای موفقیت کشتی فرنگی ارائه کردند اما قسمت نبود که ماندگار شوند. ما باید یاد بگیریم از هر کسی به اندازه توانایی‌اش انتظار داشته باشیم. محمد بنا به خاطر رزومه بهتر خود و البته سبک متفاوتی که دارد، تدابیری اندیشید که باعث شد ایران در المپیک لندن 3 نشان طلا بگیرد. الان هم شرایطی را ایجاد کرده‌ است که میزان امیدواری نفرات حاضر در اردو را برای موفقیت بیشتر کرده است. ما با بنا می‌توانیم نتایج بهتری را رقم بزنیم چرا که او می داند چگونه شاگردانش را روی تشک بفرستد.


*با این همه انگیزه‌ای که داری حیف نبود که مدت‌ها از تیم ملی دور مانده بودی؟


-متاسفانه پس از المپیک فراز و نشیب‌های زیادی در کشتی ما ایجاد شد که در نهایت مرا مجاب کرد که مدتی از تیم ملی دور بمانم. باعث و بانی این اتفاق هم یکسری افرادی بودند که بهتر است نامی از آنها نبرم چون دیگر دوست ندارم وارد حاشیه شوم. امروز که با کمک رسول خادم بار دیگر شاهد بازگشت محمد بنا به تیم ملی هستیم سعی می‌کنم کمتر به تلخی‌های گذشته فکر کنم و تمام تلاشم را برای موفقیت کشتی فرنگی ایران خواهم کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته