دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 شهريور 1399 - 19:05
بورل:

ادامه بحران در مدیترانه تحریم‌هایی جدیدی برای آنکارا به دنبال دارد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  هشدار داد که در صورت عدم پیشرفت در گفتگوها بر سر بحران شرق مدیترانه تحریم‌هایی جدیدی در انتظار آنکارا خواهد بود.
کد خبر : 511301
151432-01-05.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  هشدار داد که در صورت عدم پیشرفت در گفتگوها بر سر بحران شرق مدیترانه تحریم‌هایی جدیدی در انتظار آنکارا خواهد بود.


بورل در پایان نشست  وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در برلین به خبرنگاران گفت: «در صورتی که گفتگوها از جانب ترکیه خوب پیش نرود فهرستی از اقدامات محدود کننده جدید برای بحث و بررسی در اجلاس روز ۲۴ سپتامبر سران اتحادیه اروپا تهیه خواهد شد.»


این تهدید اما بلافاصله با واکنش سرد آنکارا همراه شد. حامی آکسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه با تاکید بر این که «توسل اتحادیه اروپا به تهدید برای اعمال تحریم و مجازات کمکی به حل مشکل نمی‌کند»، افزود این رویکرد برعکس کشورش را در راهی که برگزیده «مصمم‌تر» خواهد کرد.


تنش‌ها میان آنکارا و آتن بر سر منابع انرژی در بخش‌هایی از آب‌های شرق مدیترانه که ترکیه و یونان هر دو بر آن ادعای مالکیت دارند در هفته گذشته با مانورهای دریایی تدارک دیده شده از سوی دو طرف مناقشه، تشدید شد. از یک سو ناوچه‌های ترکیه که برای پشتیبانی از کشتی‌های اکتشافی و عملیات حفاری در شرق مدیترانه حضور دارند با یک ناو آمریکایی تمرین دریایی برگزار کردند و از سوی دیگر این محل به مکانی برای قدرت‌نمایی مشترک یگان‌های دریایی یونان، قبرس، فرانسه و ایتالیا تبدیل شده است.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته