دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1399 - 12:10
حجت‌الاسلام اکرمی در گفتگو با آنا:

بی‌وفایی غرب بارها ثابت شده است/تکیه بر توان داخلی توصیه قرآن است

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر ضرورت تکیه بر توان داخلی و قطع امید نسبت به خارج از کشور، گفت: تجربه، بارها بی‌وفایی غرب و اروپا را ثابت کرده از این رو بهترین اقدام در شرایط فعلی توجه به توان داخلی است.
کد خبر : 511211

حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا اکرمی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اتکا به داخل، گفت: در قرآن مجید آیات متعددی در خصوص توجه به توان داخلی و اتکا بر خود داریم.


وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیاری در حوزه منابع زیرزمینی و غیر آن در کشور وجود دارد، افزود: حتی المقدور  باید تلاش کنیم تا بتوانیم جامعه خود را اداره کرده و به مرحله خود اتکایی یا خودکفایی برسانیم تا به این ترتیب به دستور و توصیه قرآن و رهبری عمل کرده باشیم.


اکرمی با تاکید بر اینکه نتیجه انتخابات در آمریکا تاثیری در سرنوشت ملت ایران ندارد، اضافه کرد: ما باید به خودمان متکی باشیم. البته ارتباط با دنیا نیز باید تقویت شود زیرا ما در جزیره زندگی نمی‌کنیم و با داشتن یک کشور وسیع با مساحت بسیار و بیش از ۸۰ میلیون جمعیت باید این نوع ارتباطات را تقویت کنیم.


وی با بیان اینکه توجه به صادرات و واردات باید مدنظر باشد، گفت: این نوع ارتباطات نباید باعث شود که امید نسبت به داخل از بین برود.


اکرمی با تاکید بر اینکه ذات و ماهیت دشمنان به مراتب عیان شده است، افزود: تجربه بارها بی‌وفایی غرب و اروپا را ثابت کرده از این رو بهترین اقدام در شرایط فعلی توجه به توان داخلی است.


وی با بیان اینکه برخی به خارج از کشور امید داشته و در تلاش برای برقراری ارتباطات بیشتر هستند، گفت: ما نمی‌توانیم بالای سر هر کسی بایستیم و بگوییم که نباید نگاه به خارج داشته باشید اما می‌توانیم ذات غرب و آمریکا را برای آن‌ها شرح بدهیم تا آن‌ها خود تصمیم نهایی را اتخاذ کنند.


اکرمی با تاکید بر اینکه امید داشتن با رای نیاوردن ترامپ و روی کار آمدن رقیب وی از حزب دیگر امیدی واهی است، افزود: باید بدانیم که کار  را کسی متوقف نمی‌کند. در داخل نیز شرایط به همین منوال است، از این رو نباید کارها را به فرد متکی کرد بلکه باید طبق ضابطه و قاعده انجام شده تا به نتیجه برسد.


انتهای پیام/۴١۵١/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته