دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

حکم دادگاه علیه رومان پولانسکی/ عضویت در آکادمی اسکار از دست رفت

دادگاه در قضیه شکایت پولانسکی مبنی بر اخراج او از اسکار اعلام کرد؛ اسکار حق داشته است که او را در ماه مه سال 2018 اخراج کند.
کد خبر : 510697
2017_10_04_33605_1507109418._large.jpg

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از ورایتی، یک قاضی روز سه‌شنبه درخواست رومن پولانسکی برای بازگشت دوباره به آکادمی هنر و علوم اسکار را رد کرد؛ با اعلام اینکه سازمان پشتیبان اسکار حق داشته است که او را در ماه مه سال 2018 اخراج کند.


این فیلمساز در آوریل 2019 با بیان اینکه او بدون هیچگونه اخطار و بدون طی روندی منصفانه از آکادمی بیرون شده است، از آکادمی شکایت کرده بود.


او در سال 1978 و پس از اعلام اینکه در تجاوز به دختری 13 ساله مقصر است، از آمریکا گریخت. او از آن زمان تاکنون فراری بوده و تلاش برای استرداد وی ناموفق بوده است.


هارلند براون، وکیل پولانسکی اعلام کرد؛ احتمالا پولانسکی درخواست تجدیدنظر در رای را نخواهد داشت. جلسه دادگاه او نیز به صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد.


در عین اینکه سال‌هاست وکیل پولانسکی درخواست دارد تا این فیلمساز مطرح را به صورت غیابی مورد محاکمه احتمالی قرار دهد تا او بتواند به صورت آزادانه سفر کند،  اما دادگاه‌های لس آنجلس اعلام کرده‌اند که او ابتدا باید به ایالات متحده بیاید.


انتهای پیام /4143/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته