دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آبان 1394 - 17:09
معاون درمان وزیر بهداشت خبر داد:

راه اندازی کلینیک‌های دندانپزشکی در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفت

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استفاده تمامی قشرهای جامعه از خدمات دندانپزشکی را یکی از برنامه‌های تحول نظام سلامت عنوان کرد و گفت: راه اندازی کلینیک‌های دندانپزشکی در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است.
کد خبر : 51060

به گزارش گروه اجتماعی آنا، دکتر محمد حاجی آقاجانی در اجلاس معاونان درمان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور در مشهد با بیان اینکه در حال حاضر چهار دهک درآمدی جامعه از خدمات دندانپزشکی به علت گران بودن این خدمات بی‌بهره هستند، اظهار کرد: در این راستا راه اندازی کلینیک‌های دندانپزشکی و حضور دندانپزشکان در این کلینیک‌ها در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است.


معاون درمان وزیر بهداشت، افزود: طی برنامه‌ریزی‌ها علاوه بر فراهم شدن فضای کار برای آنها، مردم به ویژه اقشار کم درآمد می‌توانند با قیمت‌های منطقی از خدمات دندانپزشکی برخوردار شوند.


وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ارائه بهترین مراقبت در اورژانس بیمارستان، مهم‌ترین تکلیف وزارت بهداشت است، لذا زمان انتظار و زمان مور نیاز برای تعیین تکلیف بیماران باید رعایت شود.


آقاجانی افزود: بکارگیری نیروی تراز اول در بخش‌های اورژانس در ارائه خدمات بهینه امری حیاتی است و نظارت و پایش عملکرد بخش های اورژانس باید شبانه روزی باشد.


وزارت بهداشت از زوج‌های نابارور حمایت خواهد کرد


معاون درمان وزیر بهداشت، برنامه حمایت از زوج‌های نابارور را از دیگر اقدامات وزارت بهداشت عنوان کرد و افزود: در این راستا تامین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های مربوط به ناباروری و کمک مالی به بیماران برای درمان ناباروری صورت می‌گیرد.
وی در ادامه گفت: طرح تحول نظام سلامت باید مداوم پایش شود تا اشکالات و ایرادات احتمالی آن برطرف شود.


دکتر آقاجانی تاکید کرد: در بخش تامین دارو و تجهیزات، به هیچ عنوان نباید بیمار برای خرید دارو و لوازم به خارج از بیمارستان‌ها هدایت شود و در این زمینه باید به طور مستمر پایش صورت بگیرد.


کمبود پزشک متخصص در مناطق محروم برطرف می‌شود


معاونت درمان وزارت بهداشت، خاطر نشان کرد: در سال جاری دو هزار و 190 پزشک متخصص در قالب نیروهای طرحی در سراسر کشور توزیع شده‌اند که این اقدام کمبودهای مرتبط با پزشکان متخصص در مناطق محروم کشور را رفع خواهد کرد. همچنین در این راستا تجهیزات و ابزار مناسب برای فعالیت آنها در مراکز درمانی فراهم می‌شود.


وی در این جلسه بر لزوم تکمیل پروژه‌های کلینیک‌های ویژه در دانشگاه‌ها و رعایت استانداردها در احداث آنها، بازسازی فضاهای اقامتی بیمارستان‌ها، برنامه درمان سکته‌های قلبی در 31 بیمارستان کشور، بحث اعتبار بخشی گردشگری سلامت، اقدامات کاهش سزارین و ترویج زایمان طبیعی تاکید کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته