دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آبان 1394 - 16:09
موسی‌خانی: باید از خام فروشی پرهیز کنیم و با تولید تکنولوژی به محصول و ثروت برسیم

پایان اردوی استارت آپ استان قزوین؛ اختلاف سنی ۳۰ ساله میان کوچک‌ترین و بزرگ‌ترین شرکت‌کننده

دومین اردوی استارت آپ استان قزوین پس از سه روز تلاش تیم‌ها با شناخت ایده‌های بر‌تر به کار خود پایان داد.
کد خبر : 51057

به گزارش خبرنگار آنا،‌ در این اردوی کارآفرینی که همزمان با سراسر کشور و برای دومین سال متوالی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد، ۱۱ ایدهٔ کسب و کار مورد تایید قرار گرفت که پس از ۵۴ ساعت کار و تلاش تیمی، تیم‌ها به ارایهٔ ایده‌های خود پرداختند.


رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در مراسم اختتامیهٔ این رویداد بزرگ که با حضور دکتر علیرضا توکلی رییس پارک فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر جلیل خاوندکار از دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران همراه بود، ضمن خیرمقدم به میهمانان و قدردانی از دست اندرکاران و عوامل اجرایی دومین اردوی استارت آپ استان قزوین، از وجود فضای باز و پرامید این روزهای کشور ابراز خرسندی کرد.


دکتر مرتضی موسی‌خانی افزود: کارهای خوبی در ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف به خصوص کارآفرینی در حال انجام است که خداوند را از این بابت شاکریم. امیدوارم‌‌ همان طور که مقام معظم رهبری فرموند از خام فروشی پرهیز کنیم و با تولید تکنولوژی به محصول و ثروت برسیم.



وی ادامه داد: آسایش و آرامش امروز کشور به سادگی به دست نیامده و حاصل خون شهدای پرشمار این مرز و بوم است و به نظرم ادامه دادن راه شهدا تنها با کار و تلاش شبانه روزی برای سربلندی ایران اسلامی محقق خواهد شد.


از نکات جالب و منحصر به فرد اردوی استارت آپ استان قزوین اختلاف سنی ۳۰ ساله میان کوچک‌ترین و بزرگ‌ترین شرکت کننده بود که مورد توجه سایر شرکت کنندگان قرار گرفت؛ محمدحسین لک با ۱۴ سال سن کوچک‌ترین و صفر لک با ۴۴ سال سن بزرگ‌ترین شرکت کننده در دومین اردوی استارت آپ ویکند استان قزوین بودند

کارآفرین بر‌تر کشور در سال ۸۵ خطاب به شرکت کنندگان در استارت آپ استان قزوین و افراد دارای ایده، گفت: متاسفانه بسیاری از استارت آپ‌ها شکست می‌خورند، بنابراین برای داشتن یک کسب و کار خوب باید نکاتی را رعایت کنید.


موسی‌خانی ادامه داد: از شکست‌ها در استارت آپ‌ها نترسید و برای رسیدن به هدف ایرادهای آن را برطرف کنید؛ بستر برای کار باز است و باید از این فرصت بهره ببرید، ما هم با تمام توان در خدمت شما هستیم.


وی با توجه به روش‌های مختلف تجاری سازی و انواع کسب و کارهای موفق، تصریح کرد: ما در ابتدای هر کاری چند فرضیه بیشتر نداریم که باید این فرضیه‌ها بسیار تست شوند.


رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به افراد دارای ایده گفت: از ارایهٔ ایده‌های خود نترسید، در محیط بیرون ایده‌های زیادی وجود دارد که شاید ایده‌های خوبی هم باشند، اما مهم آن کسی است که این ایده را تکمیل کند، پرورش و به عنوان یک ارزش ارائه دهد.


دکتر موسی خانی افزود: خوشبختانه زمینه برای کارآفرینی و ارایهٔ ایده‌های نو در کشور مهیا شده است و از مقام معظم رهبری تا سایر مسوولان کشور در این زمینه دغدغه دارند و از آن حمایت می‌کنند که این مهم فرصت مغتنمی برای افراد دارای ایده است.



از نکات جالب و منحصر به فرد اردوی استارت آپ استان قزوین اختلاف سنی ۳۰ ساله میان کوچک‌ترین و بزرگ‌ترین شرکت کننده بود که مورد توجه سایر شرکت کنندگان قرار گرفت؛ محمدحسین لک با ۱۴ سال سن کوچک‌ترین و صفر لک با ۴۴ سال سن بزرگ‌ترین شرکت کننده در دومین اردوی استارت آپ ویکند استان قزوین بودند.


در پایان با انتخاب هیات داوران ۳ ایدهٔ بر‌تر برگزیده شدند که از سوی شرکت یونیلیور و دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به عنوان حامیان مالی این رویداد بزرگ، جوایز نفیسی به این تیم‌ها اعطا شد.


به گزارش آنا، همزمان با هفته جهانی کارآفرینی، دومین اردوی استارت آپ استان قزوین به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین آغاز به کار کرد. در این اردوی 3 روزه، شرکت کنندگان با ارایه ایده‌های خود و تشکیل تیم‌های چندنفره به پرورش و بررسی ایده‌ها پرداختند تا بتوانند از این طریق به یک محصول برسند. دومین اردوی استارت آپ استان قزوین به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین طی روزهای 27 تا 29 آبان ماه برگزار شد.



در مراسم افتتاحیه این استارت آپ که در سالن آمفی تئاتر علامه رفیعی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد، دکتر موسی خانی با توجه به تاریخچه شکل گیری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، گفت: این دانشگاه از هیچ ساخته شد و تاکنون فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته است.


وی که سابقه ی انتخاب بهترین کارآفرین کشور را در کارنامه خود دارد، افزود: ما باید در زندگی هدف داشته باشیم و از خود اثروجودی باقی بگذاریم. اگر در 13 سالگی به پشت سر خود نگاه کردیم و اثر نداشتیم، ایرادی ندارد، اما در 50 سالگی نباید اینگونه باشیم.


رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: خلاقیت یک موهبت الهی نیست، به قول استیو جابز همه انسان ها می توانند خلاق باشند. پایه ی خلاقیت، اعتقاد به آن است. اگر ما اعتقاد داشته باشیم که می توانیم تاثیر بگذاریم، قطعا می توانیم به آن برسیم. پایه خلاقیت تخیل است، باور ما می تواند تخیل ما را به محصول تبدیل کند.


دکتر موسی خانی خطاب به دانشجویان و علاقه مندان به کارآفرینی گفت: بنده 24 سال است که رییس دانشگاه هستم و به جرات می گویم که در حال حاضر بهترین دوران را پشت سر می گذاریم، زیرا از مقام معظم رهبری تا رییس جمهور، معاون علمی و فناوری، بدنه دولت، رییس دانشگاه آزاد اسلامی و همه مسئولان کشور از کارآفرینی حمایت می کنند، پس جا دارد از این فرصت نهایت بهره را ببرید و در این زمینه تلاش کنید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته