دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 شهريور 1399 - 14:25
ارشد یگان حفاظت محیط زیست استان تهران:

قاچاقچی حیات وحش در فضای مجازی به دام افتاد

ارشد یگان حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: فردی که با استفاده از شیوه‌های تبلیغاتی مختلف در فضای مجازی اقدام به خرید و فروش گونه‌های جانوری از جمله پرندگان شکاری می کرد به دام ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان تهران افتاد.
کد خبر : 510527
156798930.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از حفاظت محیط زیست استان تهران، فرهاد زندی با اعلام خبر بازداشت قاچاقچی حیات وحش که در فضای مجازی اقدام به خرید و فروش گونه‌های جانوری می‌پرداخت، عنوان کرد: این فرد متخلف که از مدتی قبل برابر گزارشات اعلامی و بررسی‌های انجام شده، تحت رصد یگان حفاظت محیط زیست استان تهران قرار داشت روز گذشته در یکی از میادین منطقه 2 تهران به همراه سلاح سرد دستگیر و با اعلام جرم و تشکیل پرونده قانونی، تحویل مقامات قضایی شد.



وی افزود: در بررسی‌های اولیه از این متخلف با نام ع.ق که در هنگام دستگیری یک بهله پرنده شکاری از نوع عقاب طلایی را نیز برای فروش و معامله به همراه داشت، مشخص و محرز شد که وی از مدت‌ها قبل در حوزه خرید و فروش غیرقانونی حیات وحش خصوصاً پرندگان کمیاب و یا در حال انقراض و حمایت شده فعالیت داشته و بخشی از فعالیت‌های این متخلف در فضای مجازی و بازار پرندگان خلیج بوده است.


ارشد یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای مقابله با قاچاقچیان حیات وحش گفت: در سال‌های اخیر متأسفانه بخشی از جرائم و فعالیت‌های قاچاقچیان حیات وحش به‌صورت سازمان یافته در فضای مجازی بوده است. این سودجویان غافل از این موضوع که فضای مجازی به‌طور دقیق در رصد اطلاعاتی و عملیاتی یگان حفاظت محیط زیست با همکاری پلیس سایبری و دیگر نهادهای مسئول  و همکار قرار دارد به معامله حیات وحش پرداخته و در نهایت در دام قانون گرفتار می‌شوند.


زندی همچنین در خصوص پرنده شکاری مکشوفه از فرد بازداشتی در مورد اخیر نیز اظهار کرد: عقاب طلایی کشف شده از این متخلف برای بررسی وضعیت سلامت به یکی از مراکز نگهداری مجاز حیات وحش در تهران تحویل داده شد تا درصورت برخوردی از سلامت کامل و توان پروازی در آینده نزدیک در زیستگاه‌های طبیعی استان رهاسازی شود.


وی یادآور شد: عقاب طلایی از جمله پرندگان رو به انقراض در ایران است و احتمال از بین رفتن این پرنده‌ی باشکوه وجود دارد از این رو این پرنده در فهرست سازمان حفاظت محیط زیست ایران قرار دارد و در اختیار داشتن این جاندار برای کسانی که آن را خرید و فروش و یا نگهداری می‌کنند، جریمه‌های سنگین قانونی در پی خواهد داشت.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته