دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 شهريور 1399 - 13:08
طهماسب کاظمی تشریح کرد؛

جزئیات طرح جابه‌جایی رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی/ تسهیل در اشتغال دانشجو

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی از طرح این دانشگاه برای جابه‌جایی رشته‌ها به منظور اشتغال دانشجویان متناسب با رشته تحصیلی‌شان خبر داد.
کد خبر : 510486
636777031472614100.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، بهروز طهماسب کاظمی از طرح این دانشگاه برای جابه‌جایی رشته‌ها به منظور اشتغال دانشجویان متناسب با رشته تحصیلی‌شان خبر داد و گفت: بعضاً شاهد هستیم رشته‌هایی در برخی استان‌ها و مناطق کشور ارائه می‌شود که نیازهای شغلی آن رشته تحصیلی در آن منطقه کم است و خیلی از افراد در محل زندگی شان آینده شغلی روشنی ندارند.


وی افزود: اخیراً شورای گسترش و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی به سرعت و دقت مطابق با مصوبات و استانداردهایی که وزارت علوم و بهداشت دارند، کارهای آمایشی رشته‌ها را پیگیری می‌کند.


رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه قرار است جابه‌جایی رشته‌ها را تا حدی که دانشگاه آزاد مجاز است، اجرایی کنیم، ادامه داد: طرح جابه‌جایی رشته‌ها به این صورت است که مثلاً یک رشته در جایی دایر شده و دانشجو جذب می‌کند اما این رشته نزدیک به مشاغل آن منطقه نیست و فارغ‌التحصیلان در محیط اطرافشان شغل متناظر آن رشته را ندارند. ما در واقع می‌خواهیم رشته‌ها را با هزینه زیاد از یک واحد به واحد دیگر و از یک شهر به شهر دیگر جابه‌جا کنیم تا بتوانیم دانشگاه آزاد اسلامی را به بدنه اجتماع و جامعه نزدیک کنیم؛ چرا که بر این باور هستیم که رشد و پیشرفت منطقه از طریق ارتقای توانمندی نیروی انسانی آنجا رخ دهد.


رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه کارهای آمایشی این طرح به سرعت در حال انجام است، گفت: در حال حاضر برای اجرایی کردن این طرح یک مجوز کلی گرفته‌ایم. بر این مبنا هر استانی که در شورای گسترش و برنامه‌ریزی دانشگاه، گزارش آمایشی خود را ارائه می‌دهد، بر همان اساس رشته‌ها را جابه‌جا می‌کنیم و متناسب با نیازهای منطقه‌ای آنها را سامان می‌دهیم.


وی در ادامه تأکید کرد: در جابه‌جایی رشته‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی مراقب هستیم که به سایر زیرنظام‌های آموزش عالی صدمه نزنیم؛ یعنی اینطور نشود که سایر دانشگاه‌ها در جذب دانشجو با مشکل مواجه شوند.


طهماسب کاظمی در پایان خاطرنشان کرد: ما در دانشگاه آزاد اسلامی این مسئولیت اجتماعی را پذیرفته‌ایم که رشته‌ها را متناسب با مشاغل و فرهنگ منطقه به گونه‌ای جابه‌جا کنیم که افرادی که در دانشگاه آزاد اسلامی درس می‌خوانند، خیلی نگران شغل نباشند.


انتهای پیام/4040/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته