دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آبان 1394 - 15:56
قائم مقام توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور خبر داد

واگذاری بیش از ۳ هزار واحد مددجویی در سال جاری

قائم مقام توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور گفت: سه هزار و 263 واحد مسکونی مددجویی در سراسر کشور از ابتدای سال جاری تاکنون به مددجویان این سازمان واگذار شده است.
کد خبر : 51042

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، قاسم عبدالله زاده گفت: مسکن یکی از دغدغه‌های اغلب مردم جامعه به ویژه خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی است بنابراین بهزیستی با همکاری سایر نهادهای متولی امر مسکن در مسیر تامین مسکن این اقشار گام برداشته است.


وی یادآور شد: سال 1392، 18 هزار و 80 واحد مسکونی و سال گذشته نیز بالغ بر 12 هزار و 111 واحد مددجویی در سراسر کشور تحویل داده شده است.


قائم مقام توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور گفت: طی سه سال اخیر 650 میلیارد ریال اعتبار دولتی، چهار هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات بانکی کم بهره و 75 میلیارد ریال کمک نقدی مردمی هزینه شد و زمین‌های این طرح‌های مسکونی از سوی وزارت راه و شهرسازی به صورت رایگان تامین شد.


عبدالله زاده افزود: اکنون پیگیری عملیات احداث بیش از 45 هزار و 855 واحد مسکونی را در کشور در دست اقدام داریم.


وی یادآور شد: سال گذشته برای خانه دار کردن خانوارهای دارای چندمعلول در قالب تفاهمنامه ای سه جانبه با استفاده از ظرفیت خیرین، متعهد به تحویل 11 هزار واحد مسکونی شدیم که 786 واحد مراحل انتهایی خود را برای واگذاری تا پایان سال جاری طی می‌کند و استان‌های تهران، البرز، لرستان، خراسان رضوی، قزوین، اصفهان و زنجان در اولویت واگذاری قرار دارند.


قائم مقام توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به احداث 20 هزار واحد مسکونی روستایی با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ویژه مددجویان در قالب طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی گفت: با توجه به اینکه موعد تحویل این واحدها سال آینده است تا پایان سال جاری بیش از 300 واحد از آنها واگذار خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته