دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 شهريور 1399 - 08:51

گزارش سازمان ملل متحد از فعالیت بیش از 10 هزار داعشی در سوریه و عراق

سازمان ملل متحد از فعالیت بیش از 10 هزار نفر از اعضای گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق خبر داد.
کد خبر : 510375

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، «ولادیمیر ورونکف»، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور ضد تروریستی گفت: 10 هزار نفر از اعضای داعش آزادانه در حلقه‌های کوچک میان عراق و سوریه در رفت‌وآمد هستند.


وی افزود: این گروه تروریستی خود را بازسازی و بار دیگر سازماندهی کرده و فعالیت‌هایش نیز نه‌تنها در مراکز کشمکش و درگیری در عراق و سوریه، بلکه در برخی دیگر مناطق افزایش یافته ‌است. فعالیت‌های تروریستی در مناطقی که درگیر بحران و نبرد نیستند، در کوتاه‌مدت روندی نزولی یافته است.


به‌گفته مسئول ارشد مقابله با تروریسم سازمان ملل متحد، اقدامات پیگیری شده در برخی از کشورها برای مقابله با همه‌گیری کووید-۱۹، ازجمله مقررات و محدودیت‌های رفت‌وآمد، به کاهش حملات تروریستی انجامیده است.


ورونکف به شورای امنیت گفت: روند حملات فردی یا گروه‌های کوچک از افرادی که تحت تأثیر تبلیغات آن‌لاین و مجازی داعش هستند، ادامه دارد و بحران ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹ فرصت تبلیغاتی تازه‌ای در اختیار این گروه قرار داده است.


این مقام سازمان ملل متحد همچنین تأکید کرد همه‌گیری فعلی، چالش‌ها و مشکلات مقابله با تروریسم را نمایان کرده و گروه‌هایی مانند داعش در جستجوی راهی خواهند بود تا از بحران‌های اقتصادی و اجتماعی و سیاسی فعلی سوءاستفاده کنند.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته