دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 شهريور 1399 - 12:08
آنا بررسی می‌کند؛

چگونه بدون آزمون دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی شویم؟

دانشگاه آزاد اسلامی بخشی از ظرفیت دوره دکتری خود را به‌صورت بدون آزمون جذب می‌کند؛ اما متقاضیان باید شرایط خاصی داشته باشند.
کد خبر : 510216

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ثبت‌نام از داوطلبان دوره بدون آزمون (استعدادهای درخشان) دکتری تخصصی فقط به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود.


متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌نام اینترنتی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی www.azmoon.org از شرایط و ضوابط ثبت‌نام در این دوره آگاه شوند.


داوطلبان با مراجعه به سامانه ثبت‌نام اینترنتی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه به آدرس www.azmoon.org باید کارت اعتباری ثبت‌نام در دوره بدون آزمون دکتری تخصصی که به مبلغ یک میلیون و 60 هزار ریال است به‌صورت اینترنتی خریداری کنند.


هزینه دعوت به مصاحبه برای آن عده از داوطلبان دوره دکتری تخصصی بدون آزمون که پس از بررسی مدارک به مصاحبه دعوت می‌شوند به‌صورت جداگانه و به ازای هر رشته‌گرایش دریافت خواهد شد.


 اتباع غیر ایرانی برای ثبت‌نام در این دوره لازم است با مراجعه به وب‌سایت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به آدرس saorg.ir اطلاعات مربوطه را تکمیل و با اخذ کد پیگیری 13 رقمی مبادرت به خرید کارت اعتباری کنند.


با توجه به اینکه در مرحله خرید کارت اعتباری داوطلبان می‌بایست مجموعه آموزشی موردنظر را انتخاب نمایند، لازم است در این انتخاب دقت لازم را داشته باشند.


چه کسانی واجد شرایط هستند؟


کسانی می‌توانند در دوره دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی ثبت‌نام کنند که جزء استعدادهای درخشان و فارغ‌التحصیلان ممتاز باشند.


بر این اساس حداقل معدل 17 برای رشته‌های دامپزشکی، 18/5 برای رشته‌های علوم انسانی و 17/5 برای سایر رشته‌ها در نظر گرفته شده است.


امتیاز نهایی هر داوطلب براساس شاخص‌های پژوهشی – آموزشی و مصاحبه منطبق بر شیوه‌نامه اجرایی محاسبه و به‌عنوان شاخص برای گزینش نهایی داوطلبان ملاک عمل قرار می‌گیرد.


نمره پایان‌نامه همه متقاضیان باید حداقل 18/5 برای همه رشته‌ها باشد.


در خصوص دانش‌آموختگانی که ارزیابی پایان‌نامه آن‌ها به‌صورت توصیفی بوده است تنها دانش‌آموختگانی که پایان‌نامه آن‌ها با درجه عالی ارزیابی شده است مجاز به ثبت‌نام در دوره بدون آزمون (استعدادهای درخشان) خواهند بود.


متقاضیان شرکت در دوره بدون آزمون (استعدادهای درخشان) مقطع دکتری تخصصی باید رشته‌ای متجانس با رشته فارغ‌التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد خود را در مجموعه انتخاب کنند و در زمان ثبت‌نام از مقطع کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل شده باشند.


داوطلبان دوره بدون آزمون در صورت کسب شرایط دعوت به مصاحبه لازم است نسخه‌ای از فایل مقالات و تولیدات علمی چاپ شده در مجلات ISI یا مجلات علمی پژوهشی فارسی‌زبان و غیرفارسی‌زبان داخلی یا خارجی یا ISC خود را با فرمت اعلام شده در زمان مصاحبه به گروه تخصصی مربوطه ارائه کنند.


ترم تابستانی و مرخصی بدون احتساب سنوات جزء نیم‌سال‌های تحصیلی محسوب نمی‌شوند مشروط به این‌که تعداد نیمسال‌های تحصیلی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته از 6 نیمسال بیشتر نشود.


برای پذیرش در دوره بدون آزمون برای مربیان رسمی شاغل در دانشگاه آزاد اسلامی، سهمیه جداگانه‌ای وجود ندارد و همه داوطلبان در پذیرش از شرایط یکسان برخوردارند.


انتهای پیام/4040/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته