دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آذر 1394 - 09:54
در گفت‌وگو با آنا

نجمه خدمتی: مسیر المپیک را با کسب مدال تکمیل می‌کنم/ می‌خواهم در برزیل شگفتی‌ساز شوم

بانوی المپیکی کشورمان گفت: فدراسیون برای هر تیراندازی که در اردوها و مسابقات شرکت کند روزی30 هزار تومان به عنوان حقوق در نظر گرفته است که در ماه چیزی حدود 600 تا 700 هزار تومان می شود.
کد خبر : 51021

نجمه خدمتی بانوی تیرانداز کشورمان درباره مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا در کویت به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «این رقابت‌ها، مسابقات قهرمانی سلاح‌های بادی بود که هر ساله برگزار می‌شود. خوشبختانه در این مسابقات در رده جوانان صاحب دو مدال شدم. در این دوره همه کشورها شرکت نکرده بودند و با وجود اینکه در فینال، بالاتر از رکورد جهانی را زدم اما این رکورد ثبت نشد. در این مسابقات چین تایپه، کره جنوبی و هند حضور داشتند که این موضوع سطح مسابقات را بالاتر برده بود. در مرحله مقدماتی رشته تفنگ بادی 10 متر جوانان این مسابقات به عنوان نفر دوم وارد فینال شدم اما متاسفانه در فینال نتوانستم به مدال برسم و در رده پنجم قرار گرفتم.»


وی همچنین درباره شرایط فعلی‌اش اظهار کرد: «درحال حاضر در تعطیلات به سر می‌بریم. بعد از مسابقات قهرمانی آسیا کویت چند روزی است که در استراحت هستیم و قرار است اردوها جهت آمادگی بیشتر، از 15 روز دیگر آغاز شود. به گفته مسئولان فدراسیون قرار است تنها تیراندازانی در این اردوها شرکت کنند که هنوز نتوانسته‌اند سهمیه المپیک را کسب‌ کنند اما من و الهه احمدی با هماهنگی که با فدراسیون انجام دادیم در این اردوها حضور خواهیم داشت تا سطح آمادگی خود را بالا ببریم.»


بانوی تیرانداز ایران در خصوص تمریناتش برای حضور موفق در المپیک‌ ریو گفت: «تمام تلاشم این است که در المپیک برزیل شگفتی‌ساز شوم و تنها به کسب سهمیه اکتفا نخواهم کرد. به دنبال مدال المپیک هستم. می‌ خواهم مسیر المپیک را با گرفتن مدال تکمیل کنم، اما شرایط کمی برایم سخت است. با توجه به اینکه تاکنون تجربه حضور در المپیک را ندارم این مساله می‌تواند تا حدودی کار را برای من سخت کند اما تلاش خودم را خواهم کرد تا به این مهم برسم. امیدوارم با اردوها و تمریناتی که در پیش داریم و همچنین اردوهای برون مرزی، نتایج خوبی در المپیک بگیریم. در این میان، اما چیزی که برای ما اهمیت دارد این است که فدراسیون حمایت ویژه‌ای از ما داشته باشد تا تمرینات به بهترین نحو برگزار شود تا بتوانیم در المپیک نتیجه خوبی کسب کنیم.»


خدمتی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا مشکلات فشنگ و مهمات تیم ملی برطرف شده است یاخیر نیز گفت: «متاسفانه فدراسیون همچنان برای تهیه مهمات با مشکل روبه‌رو است. با توجه به کمبود فشنگ یک هفته قبل از مسابقات، فدراسیون فشنگ در اختیار ما قرار می‌دهد که همین، کار را برای ما کمی سخت خواهد کرد. البته مسئولان فدراسیون تجهیزات و امکانات لازم را برای ملی‌پوشان مهیا کردند اما آنچه که مهم است مهمات و فشنگ است که متاسفانه در این زمینه امکانات ما در حد صفر است.»


وی در پایان به حقوقی که از طرف فدراسیون برای او و سایر ملی‌پوشان تیراندازی در نظر گرفته شده است اشاره کرد و گفت:«هم‌اکنون فدراسیون برای هر تیراندازی که در اردوها و مسابقات شرکت کند روزی 25 تا 30 هزار تومان در نظر گرفته است که در ماه چیزی حدود 600 تا 700 هزار تومان می شود، اما من دانشجو هستم و نمی توانم تمام وقت در اردوها حضور داشته باشم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته