دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 شهريور 1399 - 11:20
بهنام محمودی در گفتگو با آنا:

وقت ورود مربی ایرانی به تیم ملی والیبال رسیده است/ با تصمیمات غیرکارشناسانه نباید به پول بیت‌المال آسیب زد

عضو هیئت رئیسه فدراسیون والیبال گفت: مربیان ایرانی باید کم‌کم به چرخه مربیگری و هدایت تیم ملی والیبال بزرگسالان اضافه شوند به این خاطر که آنها در رده سنی جوانان و نوجوانان نتیجه گرفته‌اند.
کد خبر : 510208
photo_2020-01-12_16-28-40.jpg

بهنام محمودی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال گفت: قرار است روز چهارشنبه جلسه‌ای در فدراسیون والیبال برگزار شود تا در مورد گزینه‌هایی که مد نظر این فدراسیون است تصمیم‌گیری کنیم. قطعاً گزینه‌های داخلی و خارجی روی میز است و ما باید طبق شرایط و موقعیتی که داریم، بهترین گزینه را انتخاب کنیم. خیلی از مسائل از جمله شرایط ارزی و وضعیت تیم ملی در سال منتهی به المپیک باید بررسی شود و در نهایت ما به عنوان اعضای هیئت رئیسه، پیشنهاد خود را به رئیس فدراسیون می‌دهیم تا مربی را انتخاب کنند.


وی گفت: در سال آینده چهار ماه زمان داریم تا تیم ملی والیبال را برای المپیک آماده کنیم. به نظرم تنها حضور در المپیک نباید مد نظر باشد بلکه باید به آینده والیبال هم توجه کنیم. قطعاً پس از المپیک خیلی از ستاره‌های والیبال ایران قصد خداحافظی دارند. بنابراین باید مربی انتخاب شود که بتوان در آینده روی آن حساب باز کرد و نسل بعدی والیبال را به او سپرد. نسلی که قرار است در المپیک به میدان بروند با توجه به اینکه شاید برخی از آنها قصد خداحافظی داشته باشند، خیلی با انگیزه ظاهر می‌شوند. بنابراین ما باید از این موقعیت استفاده کنیم و به دنبال مربی باشیم که نتیجه قابل قبولی در المپیک کسب کند.


عضو هیئت رئیسه فدراسیون والیبال تأکید کرد: شاید دست‌یابی به کسب سکو کمی سخت باشد اما مهم این است که ما والیبال قابل قبولی ارائه دهیم و بازیکنان بهترین بازی خود را انجام دهند. قطعاً اگر چنین اتفاقی بیفتد اسپانسر بیشتر از گذشته به والیبال می‌آید و رونق این رشته دانشگاهی بیشتر از همیشه می‌شود.


محمودی در پاسخ به این سؤال که نظرش در مورد مربی داخلی یا خارجی چیست؟ عنوان کرد: من نظرم این است که مربیان ایرانی کم‌کم به چرخه مربیگری و هدایت تیم ملی والیبال بزرگسالان اضافه شوند به این خاطر که آنها در رده سنی جوانان و نوجوانان نتیجه گرفته‌اند اما در نهایت تصمیم‌گیرنده رئیس فدراسیون است. قطعاً هر تصمیمی گرفته شود، موافقان و مخالفان زیادی وجود دارد ولی ما باید تلاش کنیم که با وجود همه محدودیت‌هایی که فدراسیون دارد، بهترین گزینه را انتخاب کنیم و در نهایت بهترین تصمیم برای والیبال گرفته شود.


وی گفت: یکی از مشکلات فدراسیون برای جذب مربی خارجی بحث تأمین ارز است و با توجه به نرخ سرسام‌آور دلار این موضوع می‌تواند برای فدراسیون مشکل‌ساز باشد. بنابراین این محدودیت را باید در نظر بگیریم و طبق آن تصمیم اتخاذ شود. هر کسی که با تصمیمات غیرکارشناسانه خود به ورزش و پول بیت‌المال آسیب بزند باید با او برخورد شود بنابراین این موضوع بسیار مهم مورد توجه فدراسیون والیبال است و ما باید عرفاً و شرعاً گزینه‌ای را انتخاب کنیم که چنین مشکلاتی را برای ورزش کشور به وجود نیاورد.


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته