دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 بهمن 1393 - 08:38
مدیر کل منابع انسانی سازمان سما مطرح کرد

شش مولفه مهم و موثر در اجرای عدالت سازمانی/اهداف و سیاست‌های کلان سما

خبرگزاری آنا: مدیرکل منابع انسانی سازمان سما عدالت توزیعی، عدالت رویه‌ای و عدالت تعاملی را سه مفهوم اصلی در اجرای عدالت اداری و سازمانی برشمرد و برای هر کدام توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر : 510

به گزارش خبرنگار آنا، علی اکبر حامدی در مراسم افتتاحیه نخستین کارگاه سه روزه تبادل اطلاعات و تبیین ضوابط و مقررات اداری سازمان سما در مشهد مقدس، ثبات، درستی، عدم تعصب و غرض ورزی تصمیم گیرندگان، توانایی اصلاح یک تصمیم ناعادلانه، اخلاق و نمایندگی را شش مولفه مهم و موثر در اجرای عدالت سازمانی دانست و بر اجرای آن در واحد‌های سما تاکید کرد.


مدیرکل منابع انسانی سازمان سما در جمع مدیران و کار‌شناسان امور اداری واحدهای سما کشور با بیان اینکه هیچ کس حق ندارد در اجرای عدالت، فقط منافع خودش را ببیند، افزود: عدالت این است که هم ما منتفع شویم، هم سازمان در رشد و تعالی بهره‌مند شود و هم جامعه هدف نفع ببرد و این کار وظیفه مهم و خطیری است که بر عهده ماست.


وی، تعالی سازمان، ارتقای جایگاه منابع انسانی سازمان و جلب رضایت اولیای دانش آموزان و دانشجویان را از جمله اهداف و سیاست‌های کلان سازمان سما برشمرد و تصریح کرد: همه ما در رسیدن به این اهداف مسئولیم و وظیفه داریم.


حامدی تاکید کرد: نگاه حوزه ستادی سازمان به معاونت‌های سما نباید از بالا به پایین باشد بلکه در کنار معاونت‌های سما و همه در یک تیم هستند.


وی با بیان اینکه اجرای دقیق عدالت اداری و سازمانی کار سختی است، ابراز امیدواری کرد، نیروهای دلسوز و توانمندی که سما دارد، همکاران توانمند حوزه منابع انسانی و حمایت مدیران ارشد سازمان بویژه ریاست سازمان، کمک می‌کنند تا به این کار امید داشته باشیم.


این مسئول با توجه به اینکه فرهنگ خدمت به معنای واقعی از خدمت گیری به خدمت رسانی و پیشگامی در ارائه خدمت باید تغییر پیدا کند، تصریح کرد: ما در اداره کل منابع انسانی سازمان سما بنای اشتباه کردن را نداریم و آماده پذیرش اشتباهات و اصلاح آنها هستیم و اعتقاد داریم که با همدلی، همکاری و همراهی و همگامی پرسنل اداری سراسر کشور هیچ غیر ممکنی در راه رسیدن به اهداف سازمان وجود ندارد.


رئیس شورای سیاستگذاری سما در استان خراسان رضوی نیز با بیان اینکه آموزش جزء لاینفک زندگی است، گفت: این آموزش‌ها باید مرتبا تکرار شود چون ما نیاز به آموزش داریم و اگر این آموزش‌ها در سازمان نباشد به مرور زمان خودکامگی پیش خواهد آمد و شاهد یک سازمان به هم ریخته‌ای خواهیم بود.


سیدمحمدرضا مقدم‌زاده از بخش‌های اداری و مالی به عنوان نیروی محرکه سازمان‌ها یاد کرد و افزود: این دو بخش کاملا به هم پیوسته هستند و نمی‌توانند از هم جدا عمل کنند.


در نخستین روز از این کارگاه، شرکت کنندگان با آیین نامه‌ها و بخشنامه‌های کارگزینی کارکنان و صدور احکام کارکنان و اعضای هیات علمی سما آشنا شدند.


به گزارش آنا، نخستین کارگاه سه روزه تبادل اطلاعات و تبیین ضوابط و مقررات اداری سازمان سما که از دیروز آغاز شده مراسم افتتاح آن با حضور روسای ادارات کارگزینی و رفاه و پشتیبانی و کار‌شناسان اداری این سازمان، سرپرست مرکز آموزشی و فرهنگی سما مشهد، مدیرکل امور اداری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، مدیران و کار‌شناسان اداری مراکز آموزشی و فرهنگی سما و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سما از استان‌های تهران، البرز، مازندران، گیلان، سمنان، ‌گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، ‌خراسان جنوبی، کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، ‌کرمانشاه، همدان، مرکزی و قم در مرکز آموزش نیروی انسانی شهید کامیاب در مشهد برگزار شد.


انتهای پیام/ع



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته