دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سازمان اوج ۱۳ مستند محرمی را اکران آنلاین می‌کند

سازمان هنری رسانه‌ای اوج همزمان با فرارسیدن ماه محرم ۱۳ اثر مستند را در سایت‌های اینترنتی عرضه کرد.
کد خبر : 509826
3531538.jpg

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، از روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، پس از عرضه مجموعه مستندهای مطالبه‌گر و روحانیون برجسته از سوی اوج، سومین مجموعه عرضه شده در فضای اینترنت شامل ۱۳ اثر مستند مرتبط با ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان شامل «ترکیب بند»،«سقا»،«ماجرای تایلند»، «نخل شمرون»، «مثل سرو»، «ساموئل»، «حاج مرزوق»، «سید ظهیر»، «مداح»، «تکیه نفر آباد»، «آوای شب دهم»، «چهارپایه» و «از خون جون» هم اکنون در پلتفرم‌های تماشای آنلاین فیلم در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.


ترکیب بند


مستند  «ترکیب بند» به کارگردانی امیر آذین محصول ۱۳۹۵ خانه مستند است و تحلیل و بررسی شعر ترکیب بند معروف باز این چه شورش است… را دستمایه ساخت مستند قرار داده است.


 سقا


مستند «سقا» به کارگردانی محمد کوکبیان و تهیه‌کنندگی حمید عبداله زاده تولید شده در سال ۱۳۹۶ روایتی از هیات سقاهای استان همدان است که چند سالی می‌شود حسینیه ای را در تهران ساخته و با آداب رسوم سقایی در ماه محرم به عزاداری می پردازد. این اثر سعی در معرفی این سبک کهن عزاداری دارد.


ماجرای تایلند


 مستند «ماجرای تایلند» به کارگردانی مجتبی رضوانی و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر تولید شده در سال ۱۳۹۴ فعالیت‌های رسانه‌ای و مذهبی جمعی از مسلمانان تایلند در حمایت و پیروی از ولایت فقیه و رهبری امام خمینی و آیت الله خامنه ای را به تصویر کشیده است.


نخل شمرون


مستند «نخل شمرون» به کارگردانی علی نیکبخت و محصول سال ۱۳۹۵ خانه مستند، تکیه ها و حسینه های قدیمی شهر تهران – بیان گوشه ای از تاریخچه آن و صحبت با متولیان آن و آشنایی با فرهنگ عزاداری در این تکیه ها و مراسم نخل گردانی در شمیرانات را به تصویر کشیده است.


مثل سرو


مستند «مثل سرو» به کارگردانی علیرضا میررکنی و محصول سال ۱۳۹۶ خانه مستند، اثری پیرامون نحوه عزاداری مردم یزد و نخل هایی که در مجلس عزاداری مورد استفاده قرار می‌گیرد، است.


ساموئل


مستند سه قسمتی «ساموئل» به کارگردانی و مجید عزیزی و محصول سال ۱۳۹۲ خانه مستند  روایتی است از کمک‌های انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران به کشورهای فقیر و اینبار عهده دار آبرسانی به جزیره ای مسلمان نشین در شرق کنیا است. مهندسان ایران با تکنولوژی و وسایل کاملا ایرانی اقدام به لوله کشی به طول ۱۴ کیلومتر می‌کنند تا اب آشامیدنی به جزیره فازا برسانند.


حاج مرزوق


مستند  «حاج مرزوق» به کارگردانی بابک مینایی و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر در سال ۱۳۹۴ ساخته شده و زندگینامه مرحوم مرزوق را که پدر مداحی مدرن ایران است در قالب مستند به تصویر کشیده است.


سید ظهیر


مستند «سید ظهیر» به کارگردانی محمد هادی نعمت اللهی و محصول سال ۱۳۹۴ خانه مستند، درباره یک روحانی پاکستانی مقیم آمریکا است که هر ماه برای اجرای ۵ روز برنامه زنده در حرم امام حسین(ع) خود را از کالیفرنیا به کربلا می‌رساند.


مداح


مستند «مداح» در ۵ قسمت به کارگردانی احمد کشاورز و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر در سال ۱۳۹۳ ساخته شده و در قالب گفت‌و‌گوهای کوتاه با مداحان جوان به چگونگی ورود آن‌ها با این حرفه و تاثیرپذیری هرکدام از مداحان پیشکسوت و سبک انتخاب شده آن‌ها می‌پردازد.


تکیه نفرآباد


مستند «تکیه نفرآباد» به کارگردانی علی نیکبخت و تولید شده خانه مستند، روایتی است از تاریخچه ساخت اولین تکیه عزاداری شهر تهران که به بیان خاطرات بانیان و گزارش کارهای هیات، به اهمیت و جایگاه عزاداری سنتی می‌پردازند.


آوای شب دهم


مستند «آوای شب دهم» به کارگردانی سمیه کرمی، درباره دختری به نام سعیده است که پدر و مادری ناشنوا دارد و مترجم هیات عزاداری ناشنوایان است. او تلاش می‌کند علی رغم مخالفت‌های دیگران در هیات شرکت کرده و برای بچه های ناشنوا مداحی‌ها را به زبان اشاره برگرداند.


چهارپایه


مستند «چهارپایه» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سید عباس حسینی در سال ۱۳۹۴ تولید شده و در قالب مصاحبه با مداحان قدیمی تهران سنت قدیمی چهارپایه خوانی را به تصویر کشیده است.


از خون جون


مستند دو قسمتی «از خون جون» به کارگردانی مجتبی رضوانی و تهیه‌کنندگی مهدی رضوانی در قسمت اول پیرامون رهبر شیعیان نیجریه شیخ ابراهیم زاک زاکی است. سیر دوران مبارزات سیاسی وی و خاطرات او از دوران انقلاب اسلامی ایران و آشنایی با حضرت امام خمینی (ره) است. فعالیت های حرکت اسلامی نیجریه و نقش منفی استعمار از دیگر موارد پرداخته شده در این قسمت مستند است. قسمت دوم این اثر نیز روی آیین محرم و روز عاشورا در نیجریه تمرکز دارد و زوایای مختلف فعالیت های شیعیان در ماه محرم را به نمایش گذاشته است.


مجموعه آثار محرمی سازمان هنری رسانه‌ای اوج هم‌اکنون در سایت‌های اشتراک‌گذاری آنلاین فیلم نظیر فیلیمو، نماوا، فیلمگردی و عماریار در دسترس علاقه‌مندان به سینمای مستند و آیین‌های عزاداری حضرت اباعبدالله حسین(ع) قرار دارد.


انتهای پیام/4143/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته