دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کارنامه ارشاد در کرونا/8 | رازیما میرزایی در گفتگو با آنا:

آشفتگی در سیاستگذاری، گروه‌های تئاتری را آزار داد/ حمایت‌ ارشاد از تئاتر در حد حرف است!

یک بازیگر با تأکید بر این که فعالیت در تئاتر، یک شغل مثل شغل‌های دیگر است حمایت وزارت‌ ارشاد از این هنر در دوران کرونا را در حد حرف دانست!
کد خبر : 509724
InShot_۲۰۲۰۰۸۲۳_۱۰۴۴۱۰۲۸۳.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، در شرایط کرونایی و کسادی رو به تعطیلی مراکز هنری، همچنان برخی هنرمندان در تلاش هستند تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کمی این فضا را گرم نگه دارند. در همین راستا حمایت‌ها و برنامه‌‌های وزارت ارشاد از هنرمندان محل بحث و نقد قرار گرفته است.گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا قصد دارد در قالب پرونده‌ای ضمن گفتگو با اهالی فرهنگ و هنر، عملکرد وزارت ارشاد در این زمینه را ارزیابی کند.




در همین ارتباط، رازیما میرزایی بازیگر تئاتر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا درباره فعالیت‌های تئاتری در روزهای کرونایی گفت: به نظرم چه در این روزها و چه در روزهای عادی هیچ‌کس به اندازه خود هنرمندان نمی‌توانند به فکر هنر باشند. یعنی هنرمندان هستند که دست به دست هم دادند تا چراغ تئاتر و سینما روشن باشد. در غیر این صورت آن اتفاقی که نباید، می‌افتاد.


هنرمندانی که خطر را به جان می‌خرند


این بازیگر تئاتر اظهار کرد: باید بپذیریم هنرمندانی که این روزها روی صحنه تئاتر رفته‌اند، به نوعی خطر را به جان خود خریده‌اند. 


میرزایی بازیگر تئاتر


میرزایی که این شب‌ها در تئاتر «جیرجیرک؛ نسخه پاراجانف» به کارگردانی آرش سنجابی به عنوان بازیگر ایفای نقش می‌کند در ادامه افزود: ما دوست داریم هم از سوی مردم و هم از طرف دولت حمایت شویم. از آن مهم‌تر حمایت همکاران هنرمند هم باعث دلگرمی ما در این شرایط است. در شب‌هایی که تئاتر جیرجیرک را روی صحنه داشتیم واقعاً با لطف مردم مواجه شدیم.


وی گفت: من خودم گمان نمی‌کردم سالن‌ها پر شود با این که ما سعی کردیم همه شیوه نامه‌ها را رعایت کنیم و به اندازه پنجاه درصد از ظرفیت سالن بلیت فروختیم، اما به هر حال همین که در این شرایط فردی جرئت کند و به سالن بیاید و تئاتر ببیند خیلی ارزشمند است. با این حضور ما هم احساس می‌کنیم که تنها نیستیم و این خیلی حس خوبی است.


پیامدهای منفی اخبار ضد و نقیض از تعطیلی فعالیت!


این بازیگر تئاتر با تأکید بر این که حمایت‌هایی که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اعلام شده در حد حرف باقی مانده است افزود: این آشفتگی حتی در زمان اعلام محدودیت‌های کرونایی برای گروه‌های هنری هم دیده می‌شد. خود ما هنگام تمرین این نمایش، اخبار متفاوتی را می‌شنیدیم.گاهی اعلام می‌کردند که از امروز تا یک هفته تمرین تعطیل است باز دوباره روز بعد اعلام می‌شد که فعالیت بلامانع است و این روند ادامه داشت. یعنی امید ما برای روی صحنه بردن این نمایش مدام کم و زیاد می‌شد و اذیت می‌شدیم.


 میرزایی افزود: جالب است که این وضعیت فقط برای مشاغل و فعالیت‌های هنری مثل تئاتر، سینماها و گالری‌ها رخ داد. این یک‌هفته یک‌هفته تمدیدشدن به شما به عنوان یک بازیگر تئاتر حس بدی می‌دهد چون فکر می‌کنید که آن مسیر حرفه‌ای که دنبال می‌کنید ارزشی ندارد و قرار نیست اتفاق خوبی بیفتد.


میرزایی بازیگر تئاتر


این بازیگر تئاتر عنوان کرد: اگر افراد و نهادهایی که در این حوزه مرجع تصمیم‌گیری هستند یک بار برای همیشه اعلام می کردند که از این تاریخ فعالیت‌ها تعطیل است و از فلان تاریخ کارها دوباره شروع می‌شود. در این صورت ما هم با حس و حال بهتری سراغ کارهایمان می‌رفتیم.


 وی گفت: از زمانی که اعلام کردند می‌شود کار کرد، ما تمریناتمان را شروع کردیم. من فکر می‌کنم در شرایطی که یک کارمند یا بازاری سرکار می‌رود چرا یک تئاتری نباید کارکند. ما از این راه امرار معاش می‌کنیم و تئاتر هم یک شغل مثل مشاغل دیگر است و باید برای این حرفه هم برنامه‌ریزی کرد.


 انتهای پیام/4104/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته