دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1399 - 10:54
روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا:

تصمیم‌گیری برای برگزاری کنکور بسیار سخت بود/ برای مهار کرونا تا دو سال دیگر زمان لازم است

رئیس‌جمهور گفت: تصمیم‌گیری برای برگزاری کنکور بسیار سخت بود و برخی می‌گفتند یک سال دیرتر برگزار کنیم.
کد خبر : 509682
حسن2.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حسن روحانی، رئیس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: تصمیم‌گیری برای برگزاری کنکور بسیار سخت بود. برخی می‌گفتند یک سال دیرتر برگزار کنیم.


وی افزود: اگر ما نتوانیم یک آزمون برگزار کنیم، چطور می‌توانیم بگوییم مغازه‌ها باز باشند؟ فکر نمی‌کنم آن دلسوزی و هماهنگی که در آزمون سراسری امسال اتفاق افتاد، در کشورهای دیگر دیده شود.


رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه هنوز با اطمینان نمی‌شود در مورد هیچ واکسنی صحبت کرد، گفت: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که ما تا مهار کامل این ویروس به دو سال زمان نیاز داریم. به امید اینکه تا یک یا دو ماه دیگر ویروس از بین می‌رود نباشیم.


وی با بیان اینکه به وزیر ارتباطات برای ماه محرم بابت پهنای باند تأکید می‌کنم، تأکید کرد: از وزیر می‌خواهم به هیچ مسئولی در ایام تاسوعا و عاشورا مرخصی ندهد و همه پای کار باشند.


رئیس‌جمهور، نمودار آرامش‌بخش کاهش بیماری کرونا در برخی استان‌ها را بیانگر کار و تلاش بزرگ کادر درمانی، مسئولان بهداشتی و همراهی مردم در رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی دانست و تأکید کرد که برگزاری پرشور مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) با رعایت دستورالعمل بهداشتی، آزمونی برای همه ما است که باید در آن موفق شویم.


وی با تأکید بر اینکه ما باید از لحاظ امکانات ارتباطاتی همه توان خود را در ایام محرم به کار بگیریم، خاطرنشان کرد: رسانه ملی و فضای مجازی دو ابزار مهم کشور هستند تا مردم بتوانند محرمی پرشور برگزار کنند.


روحانی ادامه داد: پرونده سلامت الکترونیک پیشرفت‌های خوبی کرده است؛ اما وزارتخانه‌های ارتباطات و بهداشت، سریع‌تر این روند را به پایان برسانند تا نسخه الکترونیکی پیچیده شود.


وی تأکید کرد: موج سوم کرونا دست خودمان و در گرو میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.


انتهای پیام/4082/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته